Sv: Oöppnad matlagningsgrädde?
Självklart KAN man äta den, men när man vispar är det ju oftast (alltid?) den söta grädden man vill ha!
Det handlar om att kunna bedöma huruvida mat är bra eller inte. Skulle ju heller aldrig servera "dålig" mat om den smakade/luktade illa bara för att bäst datum inte gått ut.
Att grädde är sur betyder inte att den är dålig, den är just bara syrligare...
Skulle aldrig i livet försöka bevisa för någon att det går bra, tack och lov är min omgivning lik mig....
Man kastar inte något som faktiskt GÅR att använda! Det är det hygieniska jag ser till, inte bäst före
Kan man inte äta grädden direkt ur förpackningen för att den är sur så duger den inte till annan matlagning heller!
Jag skulle aldrig lita på en person som bjuder mig på en sådan mat om de vet hur svårt jag har för sånt, alltså göra det bakom min rygg. Jag skulle aldrig mer äta något som personen bjuder på. Eller hos den som flinar och säger att jag smakar ingen skillnad ändå- de går bort direkt, jag vill inte att folk lurar mig. Bara tanken på att äta mat som jag tycker om och så säger personen efteråt att den innehåller ex. sur grädde, bara för att vara elak och "bevisa" att det inte är något fel på det utan det är jag som är dum i huvudet och störd. .
Självklart KAN man äta den, men när man vispar är det ju oftast (alltid?) den söta grädden man vill ha!
Det handlar om att kunna bedöma huruvida mat är bra eller inte. Skulle ju heller aldrig servera "dålig" mat om den smakade/luktade illa bara för att bäst datum inte gått ut.
Att grädde är sur betyder inte att den är dålig, den är just bara syrligare...
Skulle aldrig i livet försöka bevisa för någon att det går bra, tack och lov är min omgivning lik mig....
Man kastar inte något som faktiskt GÅR att använda! Det är det hygieniska jag ser till, inte bäst före