Ont i ryggen på vintern?!

D

Dorothea Neumann

Min söta pålle får alltid (nästan alltid) ont i ryggen under vinter/höst halvåret:confused:. Han reagerar när man trycker längs ryggmusklerna och det uppkommer små knölar, men de har han också på sommaren. Han brukar vara lite tjock på hösten:rofl:, specielt värst är det när det töar eller regnar...:( är det någon som har något som vet något botemedel eller lindring mot detta? Snälla hjälp mig !!! Tack

Sv: Ont i ryggen på vintern?!

Har du täcke på honom?
Knölarna, kan komma efter sadeln, passar den?
Det kan med vara muskel knutor. Ta ut en massör som kanske kan fixa till det.
Lycka till!

Låter som din häst har känslig rygg. Vi får ha täcke på vår ena så fort det blir lite kyligare. Nu när de går på gräs behöver vi fortfarande lägga på regntäcke om det blir lite blåsigare med nederbörd, annars är det omöjligt att rida.

Jag har med en "rygghäst".. Han går täckad så fort det blir ostadigt väder. så som regn blåst.

Jag tycker att om man vet att man har en känslig häst så är det bättre att täcka den än att inte göra det.

Min häst är oxå ganska känslig, lägger på honom täcle om det regnar och blåser, annars får han oxå jätteont i ryggen, har även en backontrack ryggvärmare som jag flitigt använder när jag märker att han börjar få ont, har funkat toppenbra!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 396
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 393
Senast: QueenLilith
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Senast: ainasoja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 698
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka