Ont i magen :( ofredande?

Sv: Ont i magen :( ofredande?

*kl*

TS: POLISANMÄL! Jag hade en situation liknande Rialavargen, jag visste inte vem det var (jävla oreggade kontantkort :rage:). Min chef tog det hela på stort allvar, jag polisanmälde och vi ökade säkerheten när jag stängde (det var på en matvaruaffär). Efter jag upplyst idioten om att jag polisanmält det hela fick jag vara ifred men det hela var vidrigt och jag kände mig otrygg väldigt länge.

Ni tror jag tar stalkern i försvar. Det gör jag absolut INTE. Men jag är realist, det kan finnas andra somtar stalkern i försvar och det är därför bra att vara övertydlig. Det kan finnas folk som tycker "jamen han var ju bara lite intresserad, hon borde känna sig smickrad i stället, jävla hysterisk fitta som polisanmäler" Jag talar av egen erfarenhet det är därför jsg inte tycker TS ska rusa åstad och anmäla utan att ha ordentligt på fötterna. Kollegors stöd, sparade sms sedan kan hon polisanmäla!

Det här har tagit betydligt hårdare på mig än jag trodde. Från att ha trivts skitbra på mitt jobb och typ längtat dit så har jag ångest över att det snart är måndag. Varje gång min iphone plingar till får jag sjukaste klumpen i magen och pulsen bara skenar.

Jag är så jävla arg och ledsen över att han gjort så att jag känner mig otrygg i min stad, att jag varit tvungen att ändra mina rutiner.

Natten till idag fick jag sms. Arga, långa sådana där han skrev att han hoppades att jag inte berättat om det här så att han skulle få höra det från annat håll och att han ville ses och prata.

Jag svarade att jag inte tycker vi har ngt att prata om och att jag vill bli lämnad ifred (igen!!!!). Fick sen fler sms under natten (mellan 01-02 skitkul) om att om jag skvallrar skulle han ta tag i det på sitt sätt och en mer sak som jag tolkade som hotfullt. Var livrädd och grät i flera timmar, jättekul när jag skulle upp 06 imorse.

En kollega ska ringa och snacka med honom och jag tvekar inte en sekund om att killen kommer bli asförbannad och hitta på massa lögner om mig.

Kan tillägga att jag seriöst övervägt byta tjänstgöringsort. Så dåligt mår jag över det här. Har nyss köpt bostadsrätt så vore det inte för det hade jag nog bett om förflyttning.

Sluta svara på sms:en. Är han dryg under nattetid stäng av telefonen så du får sova iaf. Sen går du direkt och pratar med chefen på måndag. Så här ska du inte behöva ha det.

Jag har blivit sexuellt trakasserad av en kille på jobbet en gång, gick direkt till chefen som tog tag i det. Chefen sa att hände det fler ggr så skulle vi anmäla.

jag hade nog inte bett kollegan ringa och prata med honom. Be honom avvakta över helgen med att prata med honom. Du stänger av mobilen nattetid, besvara inte några sms och så pratar du med chefen på måndag. Att kollegor pratar med honom är nog inte rätt väg att gå med den här mannen. Så, prata med din chef INNAN någon kollega ringer och pratar. Din chef har arbetsmiljöansvar, det har inte dina kollegor, och jag antar att din chef har bättre verktyg i hur denne ska hantera situationen än din kollega.

Ring polisen, gör det nu direkt.
Du kommer antagligen inte att få vara ifred under helgen och det är oerhört skönt och kan ge mycket styrka att prata med polisen. Om du inte vill anmäla på direkten kan du ringa 11414 och prata med med och få råd om hur du ska göra. De är ett jättebra stöd om man bara ger dem chansen.

Var ärlig och säg som det är, kör inte det klassiska "ja, men det är kanske inte så farligt..." utan var uppriktig mot dig själv och polisen. Understryk att du inte känner dig trygg och att du tycker att det är väldigt obehaglig. Just ordet "trygg" är en trigger för polisen, det är deras jobb att du ska känna dig trygg.

Bor inte du i närheten av mig förresten?
Jag har för mig det, i alla fall.
Säg till om du vill ha en kompis i så fall :)

Senast ändrad:

Det här har tagit betydligt hårdare på mig än jag trodde. Från att ha trivts skitbra på mitt jobb och typ längtat dit så har jag ångest över att det snart är måndag. Varje gång min iphone plingar till får jag sjukaste klumpen i magen och pulsen bara skenar.

Jag är så jävla arg och ledsen över att han gjort så att jag känner mig otrygg i min stad, att jag varit tvungen att ändra mina rutiner.

Natten till idag fick jag sms. Arga, långa sådana där han skrev att han hoppades att jag inte berättat om det här så att han skulle få höra det från annat håll och att han ville ses och prata.

Jag svarade att jag inte tycker vi har ngt att prata om och att jag vill bli lämnad ifred (igen!!!!). Fick sen fler sms under natten (mellan 01-02 skitkul) om att om jag skvallrar skulle han ta tag i det på sitt sätt och en mer sak som jag tolkade som hotfullt. Var livrädd och grät i flera timmar, jättekul när jag skulle upp 06 imorse.

En kollega ska ringa och snacka med honom och jag tvekar inte en sekund om att killen kommer bli asförbannad och hitta på massa lögner om mig.

Polisanmälan! Så fort du kan. Ring NU. Polisen är nåbar dygnet runt.

Be inte någon annan tala med honom.
Svara inte över huvud taget. Alls.

Ring polisen.

Helst vill jag prata med en polis direkt, och be den läsa alla sms och så. Men stationen här är bara öppen på måndagar. Är väl lite rädd att bli avfärdad med typ "han är nog bara lite kär" för det här är inte normalt.

Nej tyvärr, har flyttat från Värmland. Var sjukt nära att ringa mamma inatt och gråta ut typ :p men vill inte oroa mina föräldrar..

Ok har det gått så långt tycker jag också du ska polisanmäla. Kan du inte ringa kollegan? Och kanske den andra tjejen han har stalkat?

Varför svarar du på smsen?

Vad tror du ska bli bättre om du för en dialog med honom?

Du vet hjälpmedel till att försöka stoppa honom, varför använder du dig inte av dem?

Och denna man låter som att du ska akta dig för honom... så ta hjälp.

Senast ändrad av en moderator:

Helst vill jag prata med en polis direkt, och be den läsa alla sms och så. Men stationen här är bara öppen på måndagar. Är väl lite rädd att bli avfärdad med typ "han är nog bara lite kär" för det här är inte normalt.

Nej tyvärr, har flyttat från Värmland. Var sjukt nära att ringa mamma inatt och gråta ut typ :p men vill inte oroa mina föräldrar..

Men RING polisen i vilket fall som helst. Även om stationen bara har öppet på måndagar så finns det poliser som jobbar under helger. Det är mycket möjligt att de kan skicka ut en patrull till dig för att ta upp anmälan.

Finns ju inget tvivel över att du måste polisanmäla. Om detta hade hänt en vän till dig vad hade ditt råd varit då? At låta det bero?

Argument som fungerar bra i min hjärna:

OM han gör någon riktigt klövigt och typ... kommer hem till dig (please dö inte av ångest nu) och tvingar in dig i sin bil (lugn och fin, det är bara på låtsas i min hjärna) och rövar bort dig (andas!). Då är det JÄVLIGT bra att polisen vet var de ska börja.

+ han kanske har gjort såhär mot andra förut.
Han kanske har en resumé hos polisen?
Då blir det stora apparaten direkt :)

Senast ändrad:

Enda jag svarat är att jag vill bli lämnad ifred. Inget som borde uppmuntra till fortsatt konversation.

Jag är rädd att polisen inte ska bry sig eller göra ngt. Jag är LIVRÄDD att det bara ska göra att killen fuckar ur totalt. Jag är seriöst rädd för honom och att han ska göra mig något, han har uppenbarligen koll på mina rutiner/vanor.

Jag brukar springa mycket på kvällarna. Jag vågar inte det längre.

Kan verkligen inte se hur vi ska kunna jobba på samma ställe.

Som sagt, hade du arbetat i mitt arbetslag hade killen blivit avstängd direkt. Men prata med polisen, konversera absolut INGENTING med killen och prata med chefen.

Och jag kan trösta dig med att stalkern jag hade i flera år aldrig gjorde någonting, han ville bara konversera. Sen tyckte jag det var sjukligt obehagligt, men han hotade å andra sidan inte som din förföljare verkar göra. Ring 11414, de är väldigt trevliga att ha att göra med. Skriv ned några sms så att du kan läsa upp det i telefonen.

Om du refererar några av smsen han skickat och förklarar att du känner dig så otrygg i situationen att du inte ens vågar bege dig ut och jogga om kvällarna, så tror jag nog att polisen kommer att bry sig.

+ lady_vip :

Kanske ska dra lite mer om hur det började. Har träffat honom två gånger utanför jobbet (sista gången var flr 5 v sedan). Tyckte han verkade normal först och typ kompismaterial men fick snabbt psykopatvibbar. Han har senaste månaden skickat ca 4-7 sms om dagen, oftast svarade jag inte (i min värld tycker jag då han borde insett att jag inte var intresserad) eller så svarade jag typ "kan inte ska städa" om han frågade om jag ville ses (han borde fattat dissen, vem städar varje dag i flera veckor liksom).

Men nej det bara fortsatte typ vi hade genomgång av jobb på ett konferensställe en dag. Jag ignorerade honom helt där och umgicks bara med andra. På kvällen skrev han ungefär "du är så attraktiv, jag ville bara kyssa dig på konferensen kunde knappt hålla mig" jag blev så jävla äcklad och arg och upprörd över det!

Fortsatteignorera, smsen fortsatte komma varpå jag skrev då att jag inte var intresserad. Fick svaret att det sårade honom och lite mer. Och att jag väl var för bra för att va sann. Jag svarade inte på det.

Tänkte att gött nu är det klart! Mm visst! Fick FLER sms varpå jag lackar och skriver att jag ju tydligt sagt att jag INTE är intresserad eller vill ha ngt med honom och gör alls! Då eskalerar det och de otrevliga hotfulla smsen kommer.

Hej novell :p

Han hotar dig, hur vet du att han faktiskt inte är farlig?

Polisanmäl och så åker du och bor hos någon kollega i helgen! Sen tycker jag du ska ringa dina föräldrar också, visst du oroar dem men kan mycket väl behöva dem. Om du hade varit mitt barn hade jag blivit orolig men ändå glad för att du ringde

Senast ändrad:

Nu vågar jag verkligen inte springa när det är mörkt :p tror inte han har det, men jag måste väl ta tag i det. Vill sova på det och snacka med den kollega jag litar allra mest på.

Fiorano : jo då hade jag nog uppmanat att anmäla ...

Kethets : tvivlar inte en sekund på att han är farlig. Det är därför jag är så rädd för honom.

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 589
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka