Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill bara påpeka att en anmälan aldrig kan tas tillbaka men man som målsägande däremot väljer att inte medverka längre så blir det svårt för polisen att fortsätta utreda och därmed läggs ärendet ner. En anmälan som gjorts kan aldrig göras ogjord, den finns fortfarande kvar i arkiven tills dess att den gallras ur efter ett visst antal år.
Har man gjort en anmälan och den skrivits in i polisens register kan den inte tas bort utan den kan endast läggas ner av någon anledning. Att man "tar tillbaka" den gör den inte ogjord däremot brukar den som oftast läggas ner i brist på bevis eftersom målsäganden inte vill medverka längre. En nedlagd anmälan betyder inte att den försvinner eller raderas.
Tänk på att du har rätt till ett målsägandebiträde kostnadsfritt men det kanske du redan vet?Jag kommer på måndag skaffa en advokat som kommer vara med mig på förhör osv och sköta allt det där.
Vet du, det GÖR INGET om du visar att du är ledsen och illa berörd av det som hänt! Bara ut med känslorna om det behövs, när du väl är där!Har förhör på onsdag. En kollega följer med som stöd, evigt tacksam för det. Ja i övrigt så är ju jag anmäld och ryktena bara sprider sig på hela jobbet. Skitkul..
Mitt case känns ändå hyfsat starkt. Jag har skrivit ner det mesta, funderat mkt och vet hur jag ska uttrycka mig. Som tur är har jag ju kommit förbi ledsen-stadiet, så jag kommer nog inte sitta och grina iaf på förhöret.
Tänk på att du har rätt till ett målsägandebiträde kostnadsfritt men det kanske du redan vet?
http://www.domstol.se/Till-dig-som-ar/Brottsoffer/Om-du-behover-hjalp/Målsägandebiträde kan du få om du är brottsoffer (målsägande) och har blivit utsatt för till exempel sexualbrott, misshandel, olaga frihetsberövande, rån eller annat brott som kan ge fängelse för den som begått brottet.
Instämmer!Du är SÅ jävla duktig som tar den här striden och inte bara duckar undan. HAN har gjort fel, fel som fan, och du gör helt rätt som har anmält det.
Stöttar dig som fan!!