Ont i magen :( ofredande?

Sv: Ont i magen :( ofredande?

+ blueberry, vouge och monster1 :

Tack för peppen :) kom att tänka på en sak, i början kändes han ju normal varav jag svarade såklart på hans sms (som då var normala) och det är typ skämtsam ton liksom. Sen ca 6 veckor tillbaka så blev han jobbig och jag svarade kort eller inte alls och sen gick de ju som de gick.

Är detta något som kan slå tillbaka på mig i ev rättegång? Jag tycker ju inte att det är konstigt att jag är trevlig och så i början, det var ju innan jag märkte hur han faktiskt var.

Jobbmässigt står jag i beroendeställning till honom. Tror ni det kommer ha ngn påverkan i rättegång?

Nej, det tror jag inte påverkar.
Du har sagt ifrån och varit tydligt med att du inte vill och inte är intresserad. Det är inte att han är/har varit intresserad som är det du har anmält, utan för att efter din markering har han gått över gränsen - och det är på grund av det som du har anmält.

Att du står i beroendeställning till honom gissar jag kan vara negativt för honom, men inte för dig.

Jag hoppas att arbetsplatsen åtminstone kan se till att ni inte behöver jobba samtidigt/tillsammans. Det borde vara deras skyldighet.

Jag känner SÅ väl igen hans beteende. Den som iofs inte stalkar, men som är sådär obehaglig emot mig försöker på alla vis vända det till att han är den som är förföljd och ofredad. Samt att skadegörelse sker på hans saker. Han gör nog olika anmälningar varje vecka som ska styrka hans sak. Det är alltså en rättshaverist utan dess like. Som aldrig, ALDRIG skulle erkänna att han har fel eller gör orätt. Som ljuger sig själv och andra full i lögner.

Min självsfrid är skör, men jag gör som du. Jag ignorerar. Och inväntar rättegången

Nej det vore väll märkligare om du betedde dig avogt mot honom innan han visade att han var en galen stalker.

Jobbet gör inget förrens polisen är klar. Jag kommer på måndag skaffa en advokat som kommer vara med mig på förhör osv och sköta allt det där.

Ta upp även detta direkt med advokaten. Jobbet borde permittera honom under utredningens gång, det är inte rimligt att det är du som ska antingen gå dit och bli trakasserad eller stanna hemma. Facket och skyddsombudet borde redan ha trätt in i den frågan, en jurist kan nog driva på lite mer.

Jag håller med dig där, han borde skickas hem i väntan på rättegång/utredning, förstår inte att det inte gjorts!?

Det kommer inte att stå ord mot ord. Du har alla sms sparade!

Dessutom är ord mot ord inte avgörande, det handlar om trovärdighet. Den som ger ett verkligt trovärdigt och stabilt intryck star sig längst vid en rättegång. Tro mig, jag vet av egen erfarenhet.

Så - rak i ryggen, andas med magen, tvivla inte. Du har rätt och han är jätteskraj just nu. Jag tycker det känns solklart, med sparade sms (är de i säkert förvar?) och att du pratat med chefen. Vem vet, han kan ha en historia som du inte känner till, i lasten.....

Äntligen har du kommit till arg-stadiet! Så bra och stå på dig! Massor massor av pepp och polisen kommer nog väldigt snart att inse att karln bara fabulerar ihop sin story om vad som hänt. Jättebra att du skaffar egen advokat också:). Fortsätt skriva ner allt som händer, tom att han går och hånler. Skriv ner med datum, vad som hänt och hur det får dig att känna! Hellre alldeles för mycket bevis än för lite.

Exakt!

Och kom ihåg, att nämndemännen vid en rättegång har varit med förut. Dom vet. Dom tror inte på en hånflinande karl. Jag lovar! Du har SÅ mycket på din sida, redan nu!

Jag längtar tills nästa vecka, då ska jag äntligen åka "hem" till Värmland och mina föräldrar. Kan bara stanna nån vecka eller två för sen måste jag finnas här för att polisen ska kunna förhöra mig osv.

Jag kan verkligen inte sluta undra VAD han anmält mig för. Hade några missade samtal imorse från dolt nr, antagligen polisen men de lämnade inget meddelande så svårt att ringa tillbaka..

Jag hoppas ju att de märker att han ljuger men jag har ju insett att han är mer eller mindre psyko så han kanske kan manipulera polisen totalt.

Jobbmässigt står jag i beroendeställning till honom. Tror ni det kommer ha ngn påverkan i rättegång?

Ja, det gör det - till din absoluta fördel!
Om du är i beroendeställning till honom så är det mer förståeligt att du liksom är snäll och trevlig och inte be han fara åt helvete och slår han på käften för det skulle ju vara negativt för dig jobbmässigt.

Det är alltid värre när en chef eller annan överordnad som man är i beroendeställning till gör något mot en.

Hänger på...

Du har dessutom ett vittne. Din kollega har snackat med honom och bett honom lämna dig i fred! Säg precis som det är att du träffade honom två gånger men sedan började han bli efterhängsen och jobbig. Du sa ifrån flera gånger, det hjälpte inte. Då bad du din kollega snacka med honom och det hjälpte inte heller. Ställer din kollega upp och vittnar till din fördel?

Det är inte så lätt att ljuga. Han kommer att snärja in sig själv i sina lögner och förhoppningsvis inser rätten detta också.

Den här människan verkar ju riktigt kokko!

Senast ändrad:

Bra att du har blivit arg.

Vad han har motanmält kan man ju såklart undra, men försök lägga det åt sidan och strunta i det. Du har sms och hans beteende till din fördel. Han har ingenting att komma med.

Skönt att du ska åka hem till dina föräldrar i nån vecka eller två. Får du komma bort och kan slappna av en stund :)

Har läst igenom hela tråden, och blir så fruktansvärt förbannad!!! :rage:
För, om du jobbar, där jag tror, finns det så mycket mer att göra än vad som redan har gjorts... Lika så blir hans beteende 17 ggr värre...!
Fortsätt att driva frågan ihop med chefen och med stöd av kollegor och advokat!!!

Och låt offerkoftan hänga kvar i garderoben. Stå på dej, räta på ryggen och var stolt över den du är och det du gör!

Kanske anmält dig för förtal?

Dock inget han har något för. Antar att han insett att verkligheten kommit ikapp, och griper minsta strå...

DU har inte gjort något fel, och han vet det!

Håll dig undan och avvakta. Skönt att du snart kan åka hemöver, du behöver nog VERKLIGEN en paus....

Jag längtar tills nästa vecka, då ska jag äntligen åka "hem" till Värmland och mina föräldrar. Kan bara stanna nån vecka eller två för sen måste jag finnas här för att polisen ska kunna förhöra mig osv.

Jag kan verkligen inte sluta undra VAD han anmält mig för. Hade några missade samtal imorse från dolt nr, antagligen polisen men de lämnade inget meddelande så svårt att ringa tillbaka..

Jag hoppas ju att de märker att han ljuger men jag har ju insett att han är mer eller mindre psyko så han kanske kan manipulera polisen totalt.

Oroa dig inte. Andas lugnt. Det är han som gripits av panik. Inte du. Du har, dessutom, denna tråden att visa upp. Den är inte att förakta.

Jag anmälde en händelse där ord stod mot ord till viss del, nån vecka efter tog jag tillbaks anmälan (ja, det var inga som helst problem) ca .

Vill bara påpeka att en anmälan aldrig kan tas tillbaka men man som målsägande däremot väljer att inte medverka längre så blir det svårt för polisen att fortsätta utreda och därmed läggs ärendet ner. En anmälan som gjorts kan aldrig göras ogjord, den finns fortfarande kvar i arkiven tills dess att den gallras ur efter ett visst antal år.

Kl

Jag tror också att han börjar fatta att han ligger illa till. Gör han inte det är han ju extremt dum i huvudet.

Min chef sa att jag måste ställa in mig på att det här kommer bli smutsigt och jobbigt. Och att det kommer bli ganska utdraget. Men jag har så många på min sida att det känns tryggt. Någon har nog "läckt" detta, jag blev uppringd av en journalist nämligen.. Svarade inte och kommer inte göra det heller men det känns väl sådär.

G-uldlock, jag pmar dig istället :)

Fast journalister har ofta rätt bra koll på vad som kommer in till polisen. Är tämligen säker på att det är offentliga handlingar vem som är anmäld för vad även om utredningen inte är offentlig förrän den är avslutad.

Än igen massa pepp:)!

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 589
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka