Ont i magen :( ofredande?

Sv: Ont i magen :( ofredande?

När det senaste hände var vi ensamma. Så det kommer vara ord mot ord.

Det kommer inte att stå ord mot ord. Du har alla sms sparade!

Jättebra att det är polisanmält nu! Och även om jag har tyckt att det i första hand är en polissak snarare än ett arbetsplatsrelaterat ärende så är jag glad för din skull att du har chefen och flera kollegor på din sida.

+ fejko :

Förhoppningsvis är det så. Smsen och sånt är klart olämpliga. Men det som hände i helgen är så mycket värre. Har aldrig någonsin tidigare känt mig "kränkt" innan men det som hände är så vidrigt och äckligt. Jag önskar så att jag hade bevis för det.

Om du ger ett trovärdigt intryck som kommer det att stärka din sak f.ö. också. Men ett tips är att du inte pratar/skriver på nätet vad som har hänt utan håller det för dig själv fram till rättegången. Eller så pratar du med någon som har tystnadsplikt.

Han kommer att göra bort sig på rättegången.

Ett tips...

Skriv ner hur den där helgen var, hur du upplevde den, vad han gjorde och sa.

Tyvärr är vi människor "glömska" och som du säger "förringar" oss själva.
Så som sagt medans du minns hur kärnkt osv du kände dej, skriv ner det.
För om det blir en rättegång kan det dröja månader, och då är det bra att kunna läsa och minnas vad han gjorde, hur du kände dej osv...

För de går VÄLDIGT mkt på hur man själv upplever en sak, mer än du tror...
Men om du själv förringar vad han gjorde kommer rätten göra detsamma !

Varför blev han inte fälld?

Dels för att jag i mitt enfald ("för att det skille bli bättre"), raderade flertalet sms som var de absolut värsta. Detta var innan tiden man enkelt kunde koppla luren till datorn. Kände mig så äcklad av flera mess att de raderades av den anledningen. Hade jy inte en tanke på att det skulle bli att jag till dlut var tvungen att anmäla.

Det blev även åklagarbyte mitt i hela alltet och hon som var med vid rättegången glömde ta upp vissa saker och frågade inte vittnen om rätt avgörande detaljer:/.

Tänk inte "det läggs nog ned", då är du i underläge i inödan. Det är han som ligger risigt till nu, han som ska vara orolig, inte du. Sträck på ryggen, se folk I ögonen och tveka inte en sekund. Sånt här är allvarligt, han borde vara jäkligt nervös just nu. Och du är STARK!

Ett tips...

Skriv ner hur den där helgen var, hur du upplevde den, vad han gjorde och sa.

!

Denna bit är superviktig! Annars om rättegången sker om några månader kan ditt minne ha ändrats och du ger små avvikelser från din ursprungliga berättelse vilket kan ge en friande dom.

Gör det nu på en gång!! Sen läser du igenom det då och då. Det gjorde jag när jag blev mordhotad..

Stå på dej! Du har inte gjort något fel alls. Den som väljer att inte tror dej kan fara och flyga. Du har massor med sms som bevisar motsatsen.

När det senaste hände var vi ensamma. Så det kommer vara ord mot ord.

Det gjorde det när jag blev hotat oxå. Ord mot ord. Killen i fråga nekade inte utan sa att han inte mindes. Men i övrigt hade de bara mitt ord och min svägerskas som hörde vad killen skrek i telefonen till mej. Och en svärgerska och nära vän är inte lika trovärdig som en helt utomstående.

Du har bevis genom dina sparade sms och det hade inte jag så ditt mål bör vara starkare än mitt och i mitt fall blev killen dömd.

Kl

Kom på en sak när jag var ute och red. Ha en bandspelare redo OM han skulle ringa och hota dig i samband med rättegången.

Du verkar vara som jag; vill vara alla till lags och om man inte är alla till lags så vill man helst lägga sig under en filt och inte finnas mer. Men man kan inte vara alla till lags, det är helt jäkla omöjligt att vara alla till lags. Oavsett som det finns personer i din omgivning som inte kommer ta ditt parti så får du inte låta det hindra dig från att agera, du måste agera. För din skull och för alla andra som sitter eller har suttit i liknande situationer, och för alla dem som någon gång kommer hamna där - agerar man inte finns det heller ingen chans till att något händer. Våga, var modig, bär huvudet högt och var rak i ryggen - låt inte honom och hans gelikar få dig att böja ned ditt huvud och titta ner golvet. LÅT HONOM INTE VINNA! Han och sådana som han får inte vinna! Finns det dem som tycker att det är ditt fel - be dem fara åt helvete och ett par mil till. Det är DERAS brist och deras "godkännande" är inget godkännande som är värt att lägga energi på.

Du är i en utsatt situation, jag fattar, jag har varit där och man känner att det nog bara är lättare att lägga ner, att det blir bättre då - men det blir inte lättare eller bättre av att lägga ner. Som sagt, stå rak i ryggen med huvudet högt, var modig, ta det ett steg i taget. Du klarar det, du tar dig igenom det, du gör rätt!

*många peppiga hejjaramsor*

Min chef är skitbra. Han var jätteledsen och arg över detta. Jag vet inte, får han inte en fällande dom kan de ju inte sparka honom. Vår personalnämnd ska också utreda men de avvaktar ju vad polisen säger.

Jo. De kan förhandla med facket om omplacering pga personliga skäl.

För att göra en extremt lång historia kort har jag precis kommit ur en lång soppa med en nära medarbetare, överordnad, till mig där jag tröttnade på personens extremt dåliga arbetsinsats, kommunikations(o)förmåga och även kränkande kommentarer. Jag ordnade ett möte med högre chefer där jag la fram vad jag hade, medarbetaren blev varnad pga sitt beteende mot mig. Inget förändrades, jag ordnade då ett nytt möte (med facket, mitt fack har varit drivande hela tiden) och ja, from igår är min medarbetare en fd medarbetare, omplacerad.
Jag trodde det skulle vara ett helvete, men person efter person kom fram och ställde sig bakom mig och tyckte jag var modig som vågade stå emot denna person. Det visade sig att det var många som känt sig illa behandlade...

Då var det inte ens något i närheten av vad du blivit utsatt för. Det finns vägar att gå.

Säger som redan sagts, Skriv ner allt vad du kan minnas...det kan ta lång tid innan ev. rättegång.

Jag anmälde en händelse där ord stod mot ord till viss del, nån vecka efter tog jag tillbaks anmälan (ja, det var inga som helst problem) ca . 2 år senare ringer polisen och vill hålla vidare förhör och ca. 3år efter händelsen hölls första rättegången och det var en grilljering från hans försvarare som hette duga ang. klockslag,väder osv. massa frågor runt omkring som egentligen inte hade med saken att göra, bara för att visa att mitt minne från den här tiden inte var så bra och vid en rättegång så går de på vad man minns idag.

Hoppas det blir ett slut på detta nu och att han får sej en läxa!

Kl

Okej nu har jag blivit motanmäld. För vad vet Jag inte än och helt ärligt kan jag inte riktigt förstå vad jag ska bli anmäld för.

Jobbet har pratat med honom (chefer och facket och sånt) och ja han påstår att allt jag sagt är lögn och att vi haft ett förhållande. Vi har träffat varandra privat TVÅ gånger!! Det är inget jävla förhållande!!!!!!!

Jobbet gör inget förrens polisen är klar. Jag kommer på måndag skaffa en advokat som kommer vara med mig på förhör osv och sköta allt det där. Jag vägrar förlora! Jag är så jävla arg just nu. Kommer garanterat bryta ihop tusen gånger till innan detta är över men jag ska inte förlora!

Jag hatar honom för det han gjort mig och det äcklar mig så jävla mycket att han inte ens kan stå för det.

Värsta är att vissa tagits hans story. VARFÖR skulle jag ljuga om detta? När jag vet hur svårt det är att vinna ngt sånt här som offret, varför skulle jag då utsätta mig för detta om det inte var sant?

Min sida av storyn håller jag på och skriver ner.

Min chef sa idag "X är arg, akta dig för honom" verkar det som en stabil kille eller? Jag är jävligt rädd för honom av en anledning.

För övrigt har äcklet gått runt på jobbet hela dagen och hånlett mot mig. Jag har bara behandlat honom som luft.

Just ja, han har ju då "vittnen" som styrker hans story enligt honom.
Enda jag kan tänka att han menar då är en gång när han kom till mig på parkeringen innan jag hann åka och ville prata lite och avslutar med att försöka typ hångla upp mig och jag lyckas ducka det lite snyggt så det typ blev puss på kinden, på avstånd kanske det såg ut som om jag var med på det men jag ville ju bara inte reta upp honom, ville bara att han skulle dra. Egentligen borde jag slagit honom på käften!!!!!!!!

Långt, argt och massa utropstecken men jag är så arg nu.

Åh fy fan! Stackars dig! :mad: Men det är BRA, behåll ilskan så att du inte "blir mesig" och hoppar av tåget så att säga!

Du har kvar alla sms va? Där har du ju extremt bra bevismaterial för att det är HAN som äcklar sig och INTE du!

Var tuff, du kommer vinna tillslut! :up:

Det är så bra att du arg.
Det ger styrka!

Men fy vilken otäck människa.
Det verkar ju som att du kan anmäla flera punkter; stalkning, ofredande och olaga hot.
Kanske även förtal, om hans lögner fortsätter.

Lycka till med advokaten.

Klart han ljuger han verkar helt verklighetsfrånvänd. Tappa inte tron på dig själv! Vi tror på dig.

Säger som många andra ... Klart han ljuger, ingen rätt funtad (nu har det tåget redan passerat för länge sen men iaf) människa vill väl bli sedd som nån jobbig "stalker" ... Då är det ju bättre att bli "den där som man sa nej till själv" ...

Sånt brukar snabbt gå att genomskåda ...

Tycker det är riktigt bra att du nu blev arg...

Även om mitt uttryck är "dont get mad, get even" ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 589
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka