Onödig tråd egentligen

Gnist

Trådstartare
Men jag har handlat åt mina hundar ett stycke chipavläsare och det känns så :devil: skönt att inte behöva låna av andra, när man ska iväg på prov och tävlingar :banana: :bump:
Dessutom så kommer den ju till nytta även till valparna eftersom att jag hädanefter kommer att chipa dem istället för att tatuera dem. Nu kan man ju vara 100% säker på att skicka rätt papper med rätt valp :)

Har ju läst om några fall, där hunden fått fel stamtavla med sig från uppfödaren och när den kommit till prov/HD-röntgen etc. så har inte chipnumret stämt med vad som står på stamtavlan :eek:

Det är ju en fasa som uppfödare om man skulle göra en sådan blunder :eek: :crazy:
 
Sv: Onödig tråd egentligen

Min hund är chipad och det är mäkta jobbigt att måsta låna chipavläsare om man ska göra nått, så jag har faktiskt funderat på att införskaffa en jag också. Chipade förra valpkullen och kommer forsätta chippa kommande kullar så visst skulle det vara bekvämt att ha en egen chipavläsare. Dock så är det ju i min ras hyffsat lätt att skilja på valparna i och med att alla är olika tecknade :D

Nåja nu ska jag sluta babbla och hoppa rakt på frågorna.....vad har du köpt för läsare? Var har du köpt den? Vad kostade den? ;)
 
Sv: Onödig tråd egentligen

Vad kostar en sådan underbar liten tingest?

Om du bara visste sådana nojor jag bär omkring på. :eek:
 
Sv: Onödig tråd egentligen

Har köpt en Mini Max II från SKK och betalade

*För avläsaren: 1600:-
*Postförskottsavgift: 50:-
*Porto, skrymmande: 77:-

Vilket gör en total kostnad av 1727:-

Vilket enligt mig är klart värt pengarna :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Onödig tråd egentligen

Jamen, herregud, KimzOr, en chipsavläsare är väl inte det första du behöver när valpen kommer hem?! ;) Det här är nog en noja du kan släppa..

När kommer den lille, föresten?
<-- Min västgöte ser du till vänster.
 
Sv: Onödig tråd egentligen

Iofs. ;) Det var mer allmänt tänkt... Har dock tänkt tanken ett tag, ska definitivt införskaffas tills vi själva börjar pyssla med avel.

Den lille kommer nästa torsdag, den 28:e. :) Så söt din är! :D Nu blir maken glad, han har velat se bild. ;) Ska ha lektion nu, PM:ar länk med bilder på den lille sen. :)
 
Sv: Onödig tråd egentligen

Nä det var inte så farligt och ibland kan det vara värt en del pengar att slippa en massa tjorv!:banana:

Är inte i ett akut behov av en för det blir inga fler prov i höst(har gått 2st redan;) ), men det är ju perfekt att veta ungefär vad det kostar och vart jag ska vända mig när det blir aktuellt!

Tackar så mycket för informationen!:bow:
 
Sv: Onödig tråd egentligen

Jag behöver den minst till 4 prov till i år och sedan kommer det ju tre gäng valpar under vintern/senvintern :love: så det känns bra att ha en.. Speciellt med tanke på at den jag lånar befinner sig 7 mil bort enkel resa :crazy:
 
Sv: Onödig tråd egentligen

Ja du då har du rätt snabbt tjänat in pengarna!!!:rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu vill jag höra lite åsikter om mina funderingar. Jag har det väldigt svårt att hitta "rätt" hane till min tik, även om det är ett par...
2
Svar
28
· Visningar
3 174
Senast: Belethien
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Från C-D-E till A eller B på höfterna, är det någonting ni övriga skulle köpa valp efter eller avla med/på? Det verkar gå en trend av...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 826
Senast: Stoppard
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp