Omstoppning av sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cämz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 3 466
C

Cämz

Hejsan!

Efterlyser en BRA sadelmakare i nordvästra Skåne eller södra delarna av Halland? :smirk:
Skulle villja stoppa om min sadel... :D
Någon som vet nån som är bra?
Ungefär vad kostar en omstoppning?

Sv: Omstoppning av sadel

Har int du haft en likadan tråd uppe ?

Finns en hel del duktiga, vilka känner du till?
Sök först på internet och kolla vilka sadelmakare som har gesäll/mästarbrev, sedan kan du ringa och höra vad de är för några. Hör också med andra vänner som ahr häst.

http://www.algonet.se/~little/page3.html
Längst ner på sidan.

Diabolical_Kitten skrev:
Har int du haft en likadan tråd uppe ?

*hmm* Nej, inte vad jag kan komma ihåg!!!

Ska genast in å kolla på länken du skicka! :D

gå in på www.sadel.se

där rekommenderas en person i helsingborg, vet inte om h*n är duktig, men jag har stoppat om sadel hos en person som jag fick rekommenderad av hon som har sadel.se (little shop of horses i lah*lm) och det blev världsbra.

Lite luddigt men alltid något :D

Den som nämns där har jag försökt kontakta vid flera olika tillfällen men det var aldrig någon som svarade i telefon så jag gav upp.. :crazy:

Försök få tag på sadelmakarna de andra ovan tipsat om för de ska vara bra (dock av egen erfarehet svåra att få tag på).
Annars vet jag bara BRA sadelmakare längre ner i skåne..

Ska försöka få kontakt me den som i alla har rekommenderat imorgon! :D

Ingen av er som har nån koll på ungefär va de kan kosta???

Jag har lämnat min sadel för omstoppning hos sadelmakaren i Helsingborg som nämns här i tråden.
Det var för ca 2 år sedan och det kostade 1000:-. Det blev jättebra.
Tips: Ring på eftermiddagarna.
Kanske kan vara en idé att skicka ett PM till Mike också. Varför ser du om du tittar i den nålade tråden högst upp på utrustning.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: super
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 880
Senast: Fibusen
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning först att det här blir jätte långt och dåligt skrivet. Men jag vill ändå ge som en förklaring ifall nån bryr sig men fattar om... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 326
Senast: Andromedae
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan... 2
Svar
22
· Visningar
2 667
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka