Eavea
Trådstartare
Jag har två stycken, mot framrusande främmande hundar, ganska otrevliga labrador tikar. Dom ser det som sin uppgift att sätta dessa busar på plats och låter därmed som "baskervilles hund". Det är ett pågående arbete att dom ska acceptera att JAG fixar slynglarna, inte dom.
Under lång tid har det fungerat utmärkt, då folk helt sonika inte släppt fram sina ohängda hundar....för labradorer är ju så snälla
Men på senare tid har jag fått ett problem som jag inte fattar hur jag ska lösa. Folk släpper med vilje sina (i de flesta fall ouppfostrade hundar) lösa så de får rusa fram för att mina ska uppfostra dom!
Att både hundarna och jag låter minst sagt otrevligt berör vare sig hund eller matte/husse det minsta.
- Det är så bra att dom får lite skäll så dom lär sig att inte springa fram
Så vad gör man?
Under lång tid har det fungerat utmärkt, då folk helt sonika inte släppt fram sina ohängda hundar....för labradorer är ju så snälla
Men på senare tid har jag fått ett problem som jag inte fattar hur jag ska lösa. Folk släpper med vilje sina (i de flesta fall ouppfostrade hundar) lösa så de får rusa fram för att mina ska uppfostra dom!
Att både hundarna och jag låter minst sagt otrevligt berör vare sig hund eller matte/husse det minsta.
- Det är så bra att dom får lite skäll så dom lär sig att inte springa fram
Så vad gör man?