omplacering?

Fibusen

Trådstartare
mina svärföräldrar förlorade sin shäfer nu för ca 14 dagar sen,och eftersom svärmor måste komma ut och röra på sig pga hennes sjukdom blir bättre då,så söker dom efter en ny hund.. dom har bara hafft omplaceringar i alla 30 år dom hafft hund,och valet står självklart att det ska bli en omplacering igen..
tränat bruks,utställning och ja,allt,har en halv vägg hemma med bara prisrossetter och pokaler! eftersom hon är förtidspensionär,och pappan pensionär så är dom hemma jämmt,och om dom ska någonstanns så får hunden altid följa...

dom har hafft schäfer,golden,pb,labbe,men nu är dom sugna på en rottis...

frågan är om det är svårt att omlacera en sån? har hört skräckhistorier om sånna som omplacerar världens bästa och lugnaste rottis,som blir som en ren livsfara i det nya hemmet? men är inte det lite väl konstigt? alltså,varför ska det vara svårare att omplacera et rottis än en annan hund??

nu står det ju inte bestämt att det ska bli en rottis,utan alla hundar,modell stor (ev.mellan) är ju av intresse..

nån som vet om det finns nån sida där det finns många omplaceringshundar?
 
Sv: omplacering?

Titta på rasklubbarnas hemsidor..Där brukar det finnas valplistor och omplaceringslistor :)
 
Sv: omplacering?

åhh,tusen tack!:bow:

jag känner att jag vill hjälpa till att leta reda på en ny hund åt dom,pga att dom har så mkt att tänka på nu,hennes bror gick bort för ett tag sen,begravning och allt sånt,plus att dom inte har tillgång till internet,utan ser bara annonser genom dagstidningen...
där är det inte så himla stort urval precis..:crazy:

som sagt så ska jag hjälpa dom,och jag vet inte riktigt vart jag ska börja leta,men ska absolut kolla upp det du sa!
 
Sv: omplacering?

Min vän tog en rottis hane på 2 år förra året.
Han är hur trevlig som helst och hur lydig som helst. funkar med alla hundar och människor. en kanonhund och hon är supernöjd med honom!
Enda nackdelen är att han dregglar så mycket.. haha.
 
Sv: omplacering?

Jag och min pojkvänn köpte en blandras mellan rottis och schäfer till min pappa,men min pappa kan inte ha kvar honom pga att han har dåliga lunger och inte klarar av att gå längre sträckor med hunden lucky.Så nu försöker jag hitta ett nytt hem till hunden omgående.
Lite om hunden.
Han heter Lucky och är blandras mellan rottis och schäfer,men man kan inte se några drag efter rottisen i honom,han ser ut som en schäfer men är helt kolabrun jätte mysig hund på 15 månader.älskar barn och kommer jätte bra överränns med både tikar och hanar.om någon är intresserad så snälla hör av er,vill hundens bästa och han måste flytta snarast.hemmet är viktigare änn priset.som sagt spara pengarna och skämmbort lucky.Mvh anna
ring på 0735063866
 
Sv: omplacering?

Detta har jag hittat på vinthund.com

Två äldre whippethanar (kastrerade) omplaceras pga sin mattes hastiga bortgång.
De är 11 och 13 år gamla, ej till hem där det finns katter eller små barn.
Just nu så befinner de sig på ett hundpensionat och sitter där tillsammans i ett trångt bås.

Det är så tråkigt att veta detta, två gamla hanar som egentligen borde få ligga under ett täcke i sängen och bara njuta av sina år på ålderns höstar.
Finns det någon som kan tänka sig att ta sig an dessa två pojkar??

Sonen till kvinnan som ägde dem vill inte avliva dem..
Snälla ni som kanske vet någon som vill ha dem....hör av er...
 
Sv: omplacering?

Vi måste omplacera vår wheaten hane. 4 år och världens snällaste. Älskar barn o folk. Mycket att jobba med då han inte är förstjust i hanhundar. Vet man hur och vad man ska göra så blir han en underbar liten rackare.

PM:a gärna mig om det låter intressant. OBS, omgående.

Sofie
 
Sv: omplacering?

Jag har köpt en rottistik, en omplacering på fem år.
Jag ahr haft henne i två månader nu, och jag kunde inte vara mer nöjd!

jag hade inte alls tänkt på rottweiler innan, men så hittade jag henne, och ja det sa klick:D

Hur snäll och go som helst, går att ha med överallt, verkligen "säker" i alla miljöer, inga problem med ngt.

Och henne hittade jag här på bukes annonser;) Så leta på rasföreningens hemsida om omplaceringar, men glöm inte bort de vanliga annonssidorna, det GÅR att hitta guldkorn även där!:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 804
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 286
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 958
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp