Omplacering- vad tänka på?

Kamomilla

Trådstartare
Vad ska man tänka på när man tar emot en omplacering?

Min mamma har genom min ena lillebror fått erbjudande om en "kines" som ska omplaceras, vad ska hon tänka på att fråga om, och vad är viktigt att tänka på?

Det jag på rak arm kunde komma på och som jag även sa till henne var:

Anledning till omplacering- den har tydligen blivit omplacerad tidigare.

Barn- hur den är mot små och stora barn, viktigt då det finns barnbarn.

Papper, id-märkt- att hon får med/får se reg. bevis antingen hos SKK eller jordbruksverket, beroende på om det är renrasigt eller "buskavel" och även vaccinationsintyg.

Sjukdomshistoria

Hon vill även ha den på prov en vecka för att se hur det går med hennes katter, jag tycker detta är en rimlig begäran.

Vad finns det för nackdelar med kineser, mentalt och fysiskt? Hon kommer INTE att avla på hunden, det är hon totalt ointresserad av.

Då det hon vet är andrahandsinformation genom min lillebror=MYCKET knapphändig information :angel: så vad är det som är viktigt att hon frågar om/tänker på när hon pratar med nuvarande ägarna?

Sv: Omplacering- vad tänka på?

Fråga om den kan vara själv, åka bil, mm.
Lite hur mycket hunden kan, vilka kommandon kan kanske vara intressant.

Kommandon??? Mamma????

Du menar att den behöver kunna mer än att sitta i soffan och ligga i sängen och tigga lite mat????:D:D:D:D

*ähum*

Det beror ju på vad man ska ha den till:D

Är den rumsren?*sänker kraven*

Det med reg. alla hundar måste vara registrerade i jordbruksverket :)

annars tycker jag att du har tänkt på det mesta :D

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 229
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 859
Senast: lilstar
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 579
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar