Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill inte uppfödaren ta tillbaka hunden hade jag sett avtalet mellan köpare och säljare som förbrukat. En seriös uppfödare tar så långt det är möjligt tillbaka sina uppfödningar och/eller hjälper till med omplacering.Uppfödaren vill inte köpa tillbaka hunden och placera om den
Detta trots att dom hade en muntlig överenskommelse angående detta.
Uppfödaren har satt avelsrätt på samtliga valpar i denna kull.
Nuvarande hundägare berättade att en annan valpköpare hade även omplacerat sin valp utan avelsrätt och nu hotas med kronofogden av uppfödarna.
Det jag dock inte förstår är att vad för summa i det avseendet kan uppfödaren hota med? Då samtliga köpare har betalat fullt pris för sina hundar trots avelsrätt? Eller kan dom bara hitta på en summa och lämna över den till kronis och dom kör en indrivning?
Vill juh varken att jag eller nuvarande ägare hamnar i kläm. Men hela avelsbiten i den här historien är på oseriös nivå när det inte ens finns ett tydligt kontrakt på vad som gäller vid avelsrätten och vad som gäller om den inte efterföljs.