Omplacering 2015

Silver Girl

Trådstartare
Startar en tråd för oss som har eller kommer skaffa omplaceringshund i år. Själv kommer jag få hem en mittelspitztik på 1,5 år i augusti. Känns långt bort nu, men ledigheten var planerad för en kull som föddes för några veckor sedan. Men det blev en omplacering från samma uppfödare i stället.

Det här är Misu:

Så fin @Silver Girl

Jag hämtade en omplacering från Norge i Januari. En dalmatiner hane född november 2012 :-)

11193105_1624330471135980_1033462309_n.jpg

Och hur sjutton får jag in en bild? Har lagt upp på photobucket, men fattar inte vilken länk jag sedan ska kopiera in här, försökt med tre olika nu :mad:

Haha :p Det var en länk som jag tryckte på, då syntes bilden. Men gör sådär. Gå in på bilden på photobucket, högerklicka och välj "Kopiera bildwebbadress". Sen går du till inlägget här och trycker på Bild-ikonen och klistrar in där. Färdigt!

@Silver Girl

Vet inte om det ens hinner bli detta året, möjligen mot årsskiftet. Är sugen på en italiensk vinthund men vet inte riktigt om jag orkar med en till valp-period eller om jag hellre tar en något äldre omplacering.

Kommer nog aldrig att lyckas med att få in ett foto... Har testat att kopiera alla länkalternativ som finns men får inte in någon bild. Att högerklicka ger bara alternativet "kopiera genväg", inget om bildwebbadress.

Men kan tala om att Misu är en brun tik, liten för en mittelspitz (30 cm) och är pigg och glad.

Fick hem en omplacerings iggie i september förra året och planerar in en ny omplaceringshund efter sommaren, om jag hittar den rätta vill säga! Pixi är min 5 omplaceringshund, jag är ingen valpmänniska. Men jag har haft ganska mycket sjukdomar his mina hundar så kommer vara väldigt noga denna gång. Letar efter en dalmatinertik som är över året

Kommer nog aldrig att lyckas med att få in ett foto... Har testat att kopiera alla länkalternativ som finns men får inte in någon bild. Att högerklicka ger bara alternativet "kopiera genväg", inget om bildwebbadress.

Men kan tala om att Misu är en brun tik, liten för en mittelspitz (30 cm) och är pigg och glad.
Jag hann se en bild iallafall, supersöt var hon! Om du skickar länken som du la in först så kan jag hjälpa dig lägga in bilden? :)

Fick hem en omplacerings iggie i september förra året och planerar in en ny omplaceringshund efter sommaren, om jag hittar den rätta vill säga! Pixi är min 5 omplaceringshund, jag är ingen valpmänniska. Men jag har haft ganska mycket sjukdomar his mina hundar så kommer vara väldigt noga denna gång. Letar efter en dalmatinertik som är över året
Åh, dalmatiner! :D

Jag är som du, ingen valpmänniska :)

Iggie?

Jag tog hem en omplaceringshund i februari i år, en två år gammal Curly Coated Retriever.

Var orolig att hon inte skulle smälta in då hon levt ett helt annat liv innan men efter en månad var hon redan perfekt och så har det fortsatt:)

Har ju en schillerstövare som blir 9 år i år som jag fick hem 1 maj förra året.
Skaförsöka fixa bild men hon är på min avatar .
är ingen valpmänniska så det här har passat mig bra.

Jag vill ha hund men hittar ingen för mig, har bara blocket att tillgå och det känns ju som att de som läggs ut där bara är de som man inte kunde hitta nån släkting eller vän eller bekant som kunde ta över hunden. Eller att det är något jobbigt med hunden som gör att alla släktingar, vänner och bekanta vet att det blir för mycket jobb med hunden och på så sätt ska slussas ut ur familjen :p Funderade ett tag på att försöka hitta en hund som var med bibehållen avelsrätt (för det var min förra hund och det gick ju bra). Men jag tror inte jag är redo för valp.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 427
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 190
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 295
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 942
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar