Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

karamelldrottningen

Trådstartare
Jaha vad är "sådanna som mig" då? Jag vet inte. Blev inspererad av alla relationstrådar som flödar här just nu. Ja inte enbart det såklart. Har länge funderat på vad som är felet. Uppenbarligen måste det va nått fel på mig men vet bara inte vad.

Utseende: sådär. Ser väl inte hemsk ut. Men borde kanske ägna mer tid åt utseendet?

Jobb och fritid: hästar samt distansplugg.

Allmänt/personlighet: bryr mig om andra.. Min familj, vänner. Känner lätt av stämningar och liknande. Tror jag är positiv iaf vad andra säger. Tror det stämmer för det mesta.

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Ta den du vill ha, vänligt men bestämt! Har alltid funkat för mig iaf :)

Så jag är helt övertygad om att det inte är omöjligt för dig att hitta någon.
Vet inte hur du är men jag upplever att de vänner jag har som är eviga singlar är alldeles för passiva för att det ska hända något.

Vänligt men bestämt :D... Försöker men är nog lite för passiv såsom dina vänner. Bara det när det verkligen har kännt som nått då har de varit upptagna redan. Lite trist.

Sådär känner jag med, fast jag har gott självförtroende när det kommer till mitt yttre och tycker att jag ser riktigt bra ut. Har hästar, jobbar som journalist, allmänbildad och anses vara omtänksam och hjälpsam.

Känns som det borde finnas nån som nappar på det liksom, men icke då.

Hur är det med självförtroende/självkänslan?

Det har stor betydelse hur man ser på sig själv sägs det. Det och att inte vara passiv ;) Det är ju ingen som kan läsa dina tankar :D

/Enya som fick höra det självkänslaknäckande "ingen vill ha en trebarnsmamma som har barn med två olika pappor- hon är redan använd". :o

Hur är det med självförtroende/självkänslan?

Det har stor betydelse hur man ser på sig själv sägs det. Det och att inte vara passiv ;) Det är ju ingen som kan läsa dina tankar :D

/Enya som fick höra det självkänslaknäckande "ingen vill ha en trebarnsmamma som har barn med två olika pappor- hon är redan använd". :o

Tss, min moster lyckades skaffa 6 ungar till med en tredje karl, en del gillar väl brudar med rutin och erfarenhet.... :sneaky:;)

Har bra självförtroende. Och självkänslan är god iaf när jag umgås med djur. Med människor kan det nog svikta lite möjligen. Försöker ändå leva i nuet och tänka ljust på framtiden. Har ofta tvekat om någon visar intresse för mig. Blir lite som en myr. Den vill jag spränga i tusen bitar.

Gimlan: ska vi dejta ;)...

Rätt som det är kommer den rätta.. Jag var 19 när han dök upp och då hade jag inte haft något förhållande innan.. min sambo och jag träffades på en fest men jag var osäker och sa att vi inte borde träffas mer.. De slutade med att vi firar förlovning på lördag 8 år..

Så de är bara vänta och ha tålamod....

kl
Ju mer man anstränger sig att hitta någon destu svårare blir det.

Vadå för mig är det där;" hon har varit singel i fem år så det måste var nåt fel på henne"
Sen att dödsfall på dödsfalloch en hel massa annat gjorde att man kanske inte prioriterade ett förhållande just då varit i vägen, det orkar man ju inte ens gå in på :)

*halvt kl*

Det finns inga egentliga trix eller någon gyllene formel, det mesta handlar om att med tur/skicklighet/envishet träffa rätt person. Dock kan det absolut finnas saker man kan göra för att lättare hitta den rätta personen, för mig handlade det en hel del om att inte bara fokusera på vad jag behövde och ville ha från en partner utan även fokusera på att den jag valde kunde ta emot det jag ville ge då jag är en person som vill ge mycket av mig själv.

Jag hade varit singel sen tonåren (och inte de övre tonåren...) när min sambo bestämde sig för att han skulle ha mig. Flera dödsfall hade jag dessutom i bagaget, och långdistans, och fyra månader in i relationen dog min pappa. Dessutom letade jag faktiskt aktivt efter någon, så jag utgör åtminstone ett exempel på att vallunds tes inte stämmer.

Så fortsätt drömma, TS! Leta, testa, kyss nån groda men var kräsen. ;)

Lite som jag då.

Intressen: Hästen, böcker, flygplan
Sysselsättning: Jobb och hästen
Utseende: Alldaglig och tjock

Jag är jättepassiv, för jag vet ju redan att ingen vill ha mig, så varför förnedra någon stackars kille genom att stöta på honom? Har aldrig haft ett förhållande och är ju van att vara ensam, så jag är ju inte desperat precis. Det man aldrig haft kan man ju inte sakna, så det bästa är nog att förbli ensam, så slipper jag ju veta vad jag går miste om. ;)

Det finns sällan någon logik i det där har jag börjat tänka. Jag har en ganska nära killkompis som aldrig haft en flickvän, 27 år gammal tror jag faktiskt att han fortfarande är oskuld.
Han är den mest omtänksamma, godhjärtade person jag någonsin mött. Ställer alltid upp för alla runt omkring, fin med både djur och barn. Det finns nog inget ont i honom. Han är alltid pigg på att hitta på saker, även sånt han aldrig testat förut.
Jag förstår faktiskt inte, varför han inte hittat någon än.

Så jag har bestämt mig för att det faktiskt inte finns någon logik i det där. Det är nog bara... otur?

Vad gör du för att träffa nytt folk då? Umgås du i samma invanda umgänge? Visst kan man ha turen att plötsligt bli kär i någon man aldrig tänkt som möjlig partner men jag tror på att bege sej ut i lite nya kretsar.

Om jag "förbjude" blev singel så skulle jag inte kunna leta en partner bland mina vänner och deras vänner. Vi bor i små samhällen och jag vet för mkt om de flesta. Jag har väl skapat en slags vän/bekant-relation med de flesta som finns omkring. Skulle va svårt att försöka se på någon av dem på ett annat vis.

Så kan det va för folk omkring dej. De har en viss relation till dej och tänker kanske inte på dej som möjlig partner.

Flirtar du något alls? Finns det någon du kan tycka är trevlig som du flirtar med när möjlighet ges?
Svårt att flirta kanske men övning ger färdighet.

Jag säger inte att det här stämmer in på dej alls. Jag bara slänger in lite idéer :)

Jag vet också flera såna.

Sen är det vanligt att de tror att det är fel på deras utseende, vilket är rent dumt.

Så är det nog en kombination av otur och passivitet/osäkerhet också.

Lite som jag då.

Intressen: Hästen, böcker, flygplan
Sysselsättning: Jobb och hästen
Utseende: Alldaglig och tjock

Jag är jättepassiv, för jag vet ju redan att ingen vill ha mig, så varför förnedra någon stackars kille genom att stöta på honom? Har aldrig haft ett förhållande och är ju van att vara ensam, så jag är ju inte desperat precis. Det man aldrig haft kan man ju inte sakna, så det bästa är nog att förbli ensam, så slipper jag ju veta vad jag går miste om. ;)

Såg i en hårtråd och du hade jättefint hår och såg helt normal och trevlig ut. Måste va nått annat än utseendet. Finns ju de som är allt annat än vackra och hittar män på löpande band.

Tror i bådas våras fall är boven passitivitet och rädslan av att binda sig. Väldigt bekvämt att rå om sig själv. Speciellt efter mindre lyckade förhållanden. Vill undvika att bli helt knäckt igen. Vilket är dumt för då lever jag i det förgångna. Men trots att jag inte tänker på det idag är det som kroppen blir stridslysten. "du ska inte tro att du äger mig lr min kropp". Lite så.

Det finns sällan någon logik i det där har jag börjat tänka. Jag har en ganska nära killkompis som aldrig haft en flickvän, 27 år gammal tror jag faktiskt att han fortfarande är oskuld.
Han är den mest omtänksamma, godhjärtade person jag någonsin mött. Ställer alltid upp för alla runt omkring, fin med både djur och barn. Det finns nog inget ont i honom. Han är alltid pigg på att hitta på saker, även sånt han aldrig testat förut.
Jag förstår faktiskt inte, varför han inte hittat någon än.

Så jag har bestämt mig för att det faktiskt inte finns någon logik i det där. Det är nog bara... otur?

En sådan försökte min kompis para ihop mig med. Eller introducerade oss för varandra. Men jag kände inget alls tyvärr. Vet inte vad han kände för mig. Ingen aning. Tycker det kan vara svårt att veta om någon känner "kompisvibbar" eller mer än så för mig. Som en som jag såg som en bra kompis. Tydligen var han intresserad men jag fattade inte förrän det var försent. Alla andra fattade utom jag. Måste vara blind? Han har ett stadigt förhållande idag.

Lady Mike: jag är nog urdålig på att flirta. Alltså på så sätt att jag inte uppfattas som vulgär eller rent av korkad.

Nytt folk träffar jag nog mest vid hästsammanhang men då har jag inga tankar alls på att ev träffa någon. Borde anstränga mig mer men vet inte i vilken ända jag ska börja.

Senast ändrad:

Jag är/var totalt ointresserad av hur jag ser ut, på sin höjd att jag orkar färga håret en gång per år. Ständigt klädd i herrlinne och snickarbrallor. Pratar uteslutande om hundar/hästar/feminism och har helt vansinnig PMS.

Svarade aldrig i telefon, bestämt mig för att leva singel och njuta av att bestämma ALLT själv, bodde i en liten etta på mina föräldrars gård tillsammans med tre border collies. Spenderade all fritid hos grannen med deras får.

Jag blev uppjagad, väldigt uttalat flirtad med och är numera sambo.

Det handlar om att man ska hitta rätt person vid rätt tid. Eller som jag, bli hittad...

En sådan försökte min kompis para ihop mig med. Eller introducerade oss för varandra. Men jag kände inget alls tyvärr. Vet inte vad han kände för mig. Ingen aning. Tycker det kan vara svårt att veta om någon känner "kompisvibbar" eller mer än så för mig. Som en som jag såg som en bra kompis. Tydligen var han intresserad men jag fattade inte förrän det var försent. Alla andra fattade utom jag. Måste vara blind? Han har ett stadigt förhållande idag.

Lady Mike: jag är nog urdålig på att flirta. Alltså på så sätt att jag inte uppfattas som vulgär eller rent av korkad.

Nytt folk träffar jag nog mest vid hästsammanhang men då har jag inga tankar alls på att ev träffa någon. Borde anstränga mig mer men vet inte i vilken ända jag ska börja.

Fast du kanske inte är en sån som känner på en gång? Ge det en chans och se om någonting växer fram?
Jag brukar bli blixtförälskad, men när jag såg min sambo var han bara tönten i gayställ men ju mer vi umgås destå mer tycker jag om honom..

Äsch måste man flirta då? Jag e kass på flirta enligt mig själv men det går ju att vara rak å ärlig liksom.
När jag var singel hade jag inga som helst problem med att gå fram till den killen jag hade span på å säga "Hej, Ina heter jag! Tycker du är snygg, ska vi snacka en stund?"
Visst dem blir lite chockade å så småfnissar dem men jag har aldrig fått ett nej.
Det har så gott som alltid resulterat i något bra som vän/pojkvän.
När jag var lite mer blyg så körde jag samma och lämnade en lapp med namn och nummer så fick de själva höra av sig om det fanns något besvarat intresse.

Det bästa är ju att du inte blir en i mängden, du kommer alltid bli ihågkommen :)

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 859
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka