Röd, thailändsk currygryta med JÄTTERÄKOR, broccoli och blomkålsbuketter, rödlök, limeblad, finstrimlad morot, krossade cashewnötter och fluffigt perfekt ris till.

Det finns annat jag tycker är godare, men jag tröttnar aldrig på röd curry. Och ska jag ändå bli galen kan jag lika gärna bli det ätandes JÄTTERÄKOR.

Afrikansk soppa! (Dumt namn men suveränt god. :D)
Med mer selleri än vad som är i receptet, hårt kryddad, zucchini bara om jag råkar ha hemma, plus ett eller annat som råkar ligga och skräpa här hemma. (Och ibland med jordnötssmör nedrört, ifall jag råkat slinta lite väl med chiliburken. :angel:)

Såååå, inte helt exakt samma rätt varje gång, men nära nog hoppas jag. :D

Tell me more Mom of Clay and asbest!

Pannkakstårta, om vi låtsas att man kan få i sig alla näringsämnen man behöver från en sådan

Tårta borde väl gå bra att variera?
Med grädde, med sylt av olika slag.
Med färska bär, frukt.
Gjord på tunna pannkakor, ugnspannkaketårta är säkert en höjdare med ;)
kan ju varieras i oändlighet nästan, se möjligheterna vet jag :angel:
Borde gå fin fint att få i sig alla näringsämnen.

Tårta borde väl gå bra att variera?
Med grädde, med sylt av olika slag.
Med färska bär, frukt.
Gjord på tunna pannkakor, ugnspannkaketårta är säkert en höjdare med ;)
kan ju varieras i oändlighet nästan, se möjligheterna vet jag :angel:
Borde gå fin fint att få i sig alla näringsämnen.
Jag gillar hur du tänker!

Potatis.

Om jag får göra det i alla variationer som går vill säga. Bakad potatis, kokt potatis, potatismos, pressad potatis, rösti, klyftpotatis, pommes, potatiskaka, hasselbackspotatis, råraka, färskpotatis, kanarisk potatis, potatisgnocci. Och så vidare.

Ostmackor och kall oboy :angel:
Jag tycker för det mesta inte om att äta mat, men ostmackor och kall oboy tröttnar jag ALDRIG på :love:

Jag klarar inte av att äta samma mat för ofta. Jag kan få avsmak för rejält lång tid framöver. Jag älskade tex prinsesstårta och lakritsglass när jag var liten. Finns inte en suck att jag skulle äta det idag. Jag åt tydligen så att det räckte för en hel livstid då.

Så att äta samma varje dag skulle vara en fullkomlig mardröm för mig. Men om jag skulle tvingas hade det nog blivit potatis i olika former såsom @VLMF beskriver. Fast fråga är ju om det eg kan klassas som maträtt?

Kokt torsk med äggsås. Tänkte jag först. Men så kom jag på att falafel är vansinnigt gott också. Särskilt om man får humus och libabröd till och taboleh.

Liknande trådar

Mat De tidigare innehavaren av arbetsplatsrestaurangen lagade några gånger en jättemustig köttfärsgratäng..kanske med potatis färdigt i...
Svar
13
· Visningar
734
Senast: tott
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 253
Senast: Freazer
·
Tjatter Vad är din anti Bucket-list, als vad kommer du inte göra igen i livet? Min är Vara en Man
2 3
Svar
41
· Visningar
2 048
Senast: Twihard
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka