Om man .. (månadens lärdom)

Comatose

Trådstartare
.. fraktar sin dvärghamster i en låda av tjock papp så gnager den hål i pappen och smiter iväg. Man blir väldigt förvånad när man upptäcker att den inte är där. :crazy::(

Sv: Om man .. (månadens lärdom)

Nu är hon antagligen i Danmark (blev kvar på bussen?) eller på ett café i Helsinborg. Jag hoppas att hon inte fryser eller att någon har trampat på henne bara. Usch.. :(

Bussbolaget ja, caféet nej. Det var ett sånt där öppet café mitt i en hall, så hon har knappast stannat kvar där. Jag kan nog se henne som ganska borttappad tyvärr.

Men usch, vad tråkigt. :( får hoppas att nån har hittat henne och tar hand om henne.

Ja, jag hoppas ju det, men misstänker väl kanske att .. Jaa.. :(

Men hur gick det till? Antar att ni var på resande fot efter julledighet, men hade du inte lådan i närheten hela tiden och hade lite koll på den?

Jag satt på en buss i 11 timmar, jag hade lådan i väskan framför mina fötter. Då och då nickade jag ju till på bussen, men ca 10 minuter innan bussen stannade i helsingborg tittade jag till henne och då var hon där. Sen tog jag en kaffe på ett café på stationen och när jag skulle hoppa på nästa buss ville jag kolla igen att hon var ok, men då var hon borta ..

Tog ett tag att jag fattade vad som hänt. Först stod jag bara och glodde på lådan ..

Men stackare... det måste ju gått jättefort då! Man tycker ju att om de suttit i en låda i över tio timmar borde de väl kunna sitta där ett tag till, men tydligen inte. :(

Ring, det är inte omöjligt att nån fångat den. Jag hittade en hamster i en mataffär en gång. Fick 300kr i hittelön.

Är det lagligt att föra över smådjur över gränser sådär? Tänker på rabies och dvärgbandmask?

Ja, nu var det ju inte riktigt meningen att hamstern skulle hamna i Danmark så jag har faktiskt ingen aning .. :confused:

Tråkigt. :crazy:

Som sagt, hoppas någon hittar och tar rätt på henne!

Det kan hända även den bäste, hörde om en tjej som fraktat sin guldhamster i en liten transportbur i plast (har själv använt sådana och ansett dem "säkra"). Men tydligen var det något hack i plasten så hamstern fick fäste med tänderna, för rackaren hade lyckats smita. Tydligen handlade detta också om en längre resa.

En annan hamster (också guldhamster) smet ur buren för en uppfödare på väg hem i bilen från en hamsterutställning. Hon letade igenom hela bilen efter hamstern, men hittade den inte. 2 veckor senare får hennes son i baksätet tokspel och skriker att det är något i hans byxben! Hon stannar - och skakar ut en tufsig hamster ur sonens byxor! Det lilla eländet hade tydligen bott i bilen i 2 veckor och på något sätt klarat sig.

Så hoppet är inte ute att någon kan hitta henne och ta hand om henne, även efter viss tid.

*kl*

Läste ni i tidningen för nån vecka sen om hamstern som skulle flytta med lillmatte till sin pappa och på flygplatsen förvillades hamsters transportbur bort och efter några dagar ringde de till den lilla flickan och berättade att de kunde hämta hennes lillahamstervän på flygplatsen då hon kommit hem från ryssland igen...
Transportburen hade alltså hamnat på ett flyg till Ryssland och där hade de skickat hem henne igen och någon vänlig själ hade petat in lite mat och en bit päls så den inte frös...

Ja det är lagligt att föra över gnagare från danmark (och tyskland) ganska få gnagare man inte får föra över. Kommer inte ihåg om 3 djursgränsen gäller på gnagarna med (tveksamt) men det kan ju kvitta i detta fallet

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 208
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 311
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar