Om jag skulle byta ras..

Sv: Om jag skulle byta ras..

Haha, hon hade slitit sitt hår:D

Men det hade varit ganska kul, Gnist, du kan låna en av mig nån vecka:angel:

Nä det tror jag inte. Hon hade fixat det galant!
Eftersom jag träffat Gnist vet jag attt hon är lugn o konsekvent, aktiverar sina hundar o de är sällan ensamma. Plus att hon kan jaga o lägga spår..
Tycker de verkar perfekt för henne. Långhårig för att jag tror hon gillar lite päls o borstning.. plus mindre motstånd i utställningsringen (inbillar jag mig?)

Svägerskan har ju en weimaraner o den är supermysig, full fart ute o väldigt lugn inne. Precis så tror jag Gnist vill ha en hund :D

*kl*

Jag har ändrat mig. Gnist, du ska ha saluki! En 11 månader gammal tik, det blir perfekt, eller hur :D
*går och petar ner min i brevlådan* :angel:

*Lån*

So far:

*Jaktgolden
*Border terrier
*Långhårig weimaraner
*York
*Tibtansk terrier
*Irländsk terrier
*Airedale terrier
*Labrador
*Skotsk hjorthund
*Bichon havanais
*Lhasa apso
*pyrenéerhund
*Strävhårig foxterrier
*Flat coated
*Kinesisk nakenfis
*Afghan
*Saluki

Intressant att se bredden på raser ni tror jag skulle funka med faktiskt :D

Fortsätt gärna komma med förslag ;)

Klart hon hade fixat det, men de är jobbiga, mest det jag menar. Det finns ju liksom inget som är definitivt med en W... Min 7-åring hade häromdagen käkat upp en burk, hon slutade väl tugga för ganska länge sen, men det hade hon glömt... Och ja, hon är ju dessutom långhårig:D

...

:devil:

korsning amstaff/bordercollie/kaukasisk ovtjarka/greyhound

:angel:

Nä, men jag vet inte och jag känner inte till din grad av hundintresse eller vad det var du kallade det :p
Även om jag lagt märke till att det är stort. Rent spontant skulle jag requesta min egen ras fast som jaktvariant dvs en jakt springer (ESS)

Du ska ha en bra, arbetande Beauceron som kan hålla reda på Gutefåren du ska skaffa, och som med sin goda nos även hjälper dig vid ev eftersök! There!

Jag ser nog snarare en större cool hund som lufsar med i skogen, bär svampkorgen och kaffetermosen i klövjeväskan, drar hem julgranen från skogen i december, vaktar gården hemma och inte har något emot att ligga i snön och värma mattes fötter när hon sitter vid isvaken och pimplar. :p
Tålig, stadig, rejäl, trofast och cooool...

Leonberger eller landseer.
Är dem för stora: eurasier.

Skulle absolut kunna se dig med en polar hund..Typ Samojed eller Grönlands hund i skogen.

:D Labbar har jag redan haft 2 av i mitt liv, så kom med fler förslag :)

Men... Kanske en knähund är till sin pass??
en australisk terrier kanske?

jag skulle villja säga beagle bara för att jag själv har det, men du har ju favue, som duger precis lika bra till allt som en beagle gör :D

Eller kanske toppa jakthundarna med en plott?? (no brain no pain) ;)

Har du en sån redan?? :P eller menar du australian shepherd?

Men som dom sa om fåren du vill skaffa?? en liten vallare till dom?? en heeler!! ;)

Jag har inga planer på att skaffa får för tillfället och om jag skulle göra det inom närmsta framtiden, så har jag ju gamle

Scott_17_1.jpg

Kvar än, som fixar den biten

Scott_18_1.jpg

Scott_2_2.jpg

och det vet väl "alla" att den australiska terriern är ursprungs "aussien" ;) :D

men gud, du har ju det bästa av alla världar redan ju!! :p hahaha

samojed då?? :p

(blir snart desperat ;) )

Ja ja men Gutefåren är tuffa och behöver en Beauceron! ;)

Kruxet är ju att för tillfället är jag ju fårlös ( :eek: ) och när vi skaffar får igen blir det inte i samma mängd som tidigare, utan för husbehov bara = inga små beläten som gute eller pälsfår :d :angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 900
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 008
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka