Om er hund skulle vara en människa...

cassiopeja

Trådstartare
...hurdan personlighet och vilket yrke skulle han/hon ha då? ;)

Min lilla mellanpudelvalp skulle nog vara en yuppie - en ung kille i välkammat hår och prydlig (men något för stor) kostym som låtsas vara världsvan, kan allt och vet allt (tror han i alla fall ;) ).

Sv: Om er hund skulle vara en människa...

Hmm min hund skulle vara en sådandär lågstadielärare som alla barn älskar jättemycket! Och som har med sig hembakta bullar till klassen och hittar på roliga saker... Å så skulle hon nog pyssla i trädgården och gå skogspromenader och kanske jaga älg på hösten.... Och alltid ha bekväma och praktiska men ganska omorderna kläder och skor...

(en eng springer spaniel tik)

Min hund skulle vara en jobbig högstadieelev, en sån där som kastar sig på sina kompisar och hänger på dem och kramar dem. Ganska tuff på ytan men snäll inuti.

*skrattar länge och väl *

Atlaz hade varit en riktig Player som bytt tjejer lika ofta som andra byter underkläder.

Han hade haft ett utseende som väl medvetet talar gott för sig ;)

Så fort det blir "farligt" eller seriöst sticker han med eld i baken

Han jobbar gärna.... när det passar honom, men helst skulle han bara ha super kul med alla sina kompisar ...

Trevlig att ha som vän, ställer gärna upp som sällskap..

Vilken svärmorsdröm .. hahaha

Han skulle vara väldens snällaste kille (lite för snäll för min smak :smirk: )... Han skulle vara himmla snygg och vältränad :rofl:

Vilken rolig tråd! :)

Vår schnauzerherre skulle vara lekledare på ett dagis där alla barn fick stoja hur mycket de ville med honom. Han leker snällt på alla barns villkor. Vill de bli jagade så jagar han dem. Vill de kela så myser han med dem, vill de jaga honom så går det också bra. Men han skulle ändå visa att han var vuxen genom att vara noga med att lunchrasten är barnfri och se till att det finns vuxentid också.

Med vuxna är han lojal och pliktrogen, snäll och omtänksam. Skojar när det passar tillfället. En svärmorsdröm alltså. :love:

Vår andra herre är av en något mer neurotisk natur. Han blir ängslig och osäker i okända miljöer. han hatar att resa och älskar rutiner. Varje dag skall helst vara den andra helt lik. Överraskningar gör honom nervös, även om han efter en stunds smältande kan tycka att det ändå var ganska kul det där. Andras barn kan han leka med en stund, men han skulle vägra ha egna barn.

Vår blandrashund skulle vara den evige bachelor-killen (vad heter det på svenska?) som bor hos sin högt älskade och avgudade mamma och svartsjukt bevakar pappa tills han fyller 50. :D

Min tik hade vart en sofistikerad pryd elegant dam,med kostymer och senaste glasögon bågarna.Säkert en advokat dam :p
Grabben hade nog vart en snorig slyngel som snubblat på sina alltför långa byxor.Med kepsen bak å fram.Vart i slyngelålder lääänge :p

Min hane skulle gå i låg- eller mellanstadiet. En keps bak o fram och en slangbella i bakfickan. Ha en tuff attityd och springa runt på skolgården och dra tjejerna i flätorna. Ingen ledartyp, men den grabb som ändå är populär och kompis med alla. Får lite skäll med jämna mellanrum av sin lärare.
När han kommer hem, kryper han gärna upp med en skål jordgubb- och chokladglass i mammas knä och tittar på Simpson.

Tiken var en blyg tjej som bad om ursäkt för att hon existerade. Hon var väldigt försiktig i ny miljö och ny bekantskap. Gick hela högstadiet i glasögon, tandställning och blicken i backen när hon gick genom korridorerna. Dock hände något under sommarlovet, strax innan hon skulle börja gymnasiet. Tillbaka till skolan, kom en tjej som bytt glasögon mot käcka blå linser, tandställningen var borta och fram kom ett gäng kritvita, spikraka tänder och en blick som pojkarna har svårt att glömma.
Är superpoppis bland kompisarna, men någon att titta snett på bland de som önskar att de var som hon.

Ja, det är väl mina vovvar. :D

Lagotton (7 månader) skulle vara den som hittar på allt bus i skolan och bestämmer över de andra. Huvudet fullt av :devil: -idéer - lägga häftstift på lärarens stol, komma försent osv. Men egentligen ryms en liten snäll tös långt inne, som är en jättebra kompis - bara det att hon måste få utlopp för allt bus först.
Har man väl fått henne som kompis, kan man vara säker på att hon ställer upp i alla lägen :love: .

Labben (9 år) skulle vara den snälla flickan som vill vara alla till lags - kommer i tid, gör läxorna, sitter snällt och stilla i bänken. Men det är klart, är det nån som tappar brickan i matsalen måste man ju applådera med - och att leka på rasterna (inga fjantiga lekar utan nåt ordentligt, brottning, fotboll utan regler osv) är ju bara såå kul! :D

Min tik skulle nog vara en "kickers-brud" om hon fick välja själv..... Min hanne skulle nog vara en tjänsteman någonstans - smart, duktig, arbetssam men alldeles för snäll för att avancera.

Min hund skulle vara en radikal tonåring, som röker (både vanliga cigg och gräs) framför morsan, slänger dörrar i ansiktet på pappa, kravaller, skyltfönsterförstöringar, bränder och väldigt glad i alkohol :crazy:

Min stämmer bäst in på Bart Simpson än så länge, trots att det är en hon ;). Ybercharmig och snäll men full av påhitt som inte är meningen...det bara blir så ;)

Förre hunden kunde liknas vid en snäll gammal mormor som helst ville virka grytlappar, vara trevlig och baka bullar till barn barnen :D

Aliide skrev:
Min hund skulle vara en radikal tonåring, som röker (både vanliga cigg och gräs) framför morsan, slänger dörrar i ansiktet på pappa, kravaller, skyltfönsterförstöringar, bränder och väldigt glad i alkohol :crazy:
Eeeehhhh... Det låter onekligen ganska jobbigt. :crazy:

Bra fråga.
Problemlösare tror jag :) Han gillar att "klura" så det borde passa honom perfekt. Eller polis, ett yrke där det händer saker och man får åka massa bil. Dessutom är man "ordentlig" när folk ser o lite småbuse när man tror att man är anonym ;)

musseva.JPG

min älskling som inte finns mer, var en gammal man klok som få.
Älskade att sitta o titta ut i naturen, ligga o vila på huvudkudden och snacka skit i timmar.
En sann vän som njöt av livet.
en glad pensionär.

(bedlingtonterrier snart 9 år)min hund skulle nog vara en bortskämd snorunge :P, ganska försiktig och märks knappt...

Min nuvarande valp skulle vara en liten ivrig pojke med halvlångt lite rufsigt hår och lite förstora kläder. Han skulle vara fnissig och lite småblyg, men när han väl pratade skulle han bli så ivrig att förklara det han ville att han skulle prata supersnabbt och snubbla på alla ord så att man knappt förstod vad han sa ändå. :D Han skulle inte vara den busiga typen utan mer en som gömmer sig bakom mammas kjol, men tittar fram och fnissar ibland. Försöker gärna vara duktig men skulle vara lite klumpig och göra saker lite bakvänt ibland pga han är så ivrig, men då skulle han bara fnissa urskuldande med handen framför munnen och säga "ojdå det blev visst lite fel"... :D

Min skulle nog va en äldre högfärdig dam ^^
Som är för fin för att jobba :p
som kollar snett på alla som inte är lika fin som henne ^^
Men om Avgudar barn :p

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 024
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit