Om du inte hade hund/ar

N

naturElle

Vad hade du gjort om du inte haft hund/ar?

Säga vad man vill, men det är ganska svårt att vara spontan med djur. Det är ett val man gjort.

Hade jag idag varit utan hund o katt hade jag följt med min vän över till USA o bara bott! :) Hade rest, rest, rest...

Sv: Om du inte hade hund/ar

Jag hade druckit betydligt mer sprit, men i övrigt inte gjort något mer vettigt. Jag intalar mig själv att jag skulle resa, men det är bara önsketänkande.

Ja kanske det.. Men USA-resan/flytten hade varit helt klart genomförbar! Tyvärr... eller nåt. :smirk:

Gjort fler toppturer... Jag har sällan/aldrig hundvakt så det blir inte så mycket sådant :( De kan tyvärr inte följa med upp jämt... Drygt 1000 meter har de varit på, men de toppar jag vill upp på (över 1700 meter) är för steniga för att de ska kunna följa med. Sen skulle vi gjort fler weekendresor till olika ställen. Håll tummarna för att jag hittat ett bra hundhotell som de kan vara på över en helg då och då...

Vilket hundpensionat tänker Du på?

pm:a om Du vill

Sett mer bio.
Gått på krogen.
Rest utomlands. Gjorde det förrförra året (en vecka) och längtade hem till jyckarna. :crazy:
Sprungit i affärer och shoppat.
Med kompisar på stan och fikat.
Ätit ute oftare.
Åkt till fjällen och åkt skidor och skoter.
Haft mer tid över för sambo och vänner.

Hm...denna trådstart var inge bra. :crazy: Jag skulle ju ha massor att göra om jag inte haft hundar. Skojiga saker dessutom. :d :)

Men å andra sidan skulle jag inte haft 4 små söta öron att pilla med, och jag skulle ju dessutom inte behöva bråka om plats i soffan och det tillhör ju liksom vardagen. :love:

Antagligen rest lite... Älskar att resa, men hatar att åka i från hästarna (framförallt för de är inga lätta madammer som lyder andra) och hundarna. Är fruktansvärt rädd att något ska hända dem, sitter kvar sedan en av dem dog i unga år.

Och håller med Jadzia, jag är nattens drottning i guldskorna tills klockan 7 dagen efter då gummistövlarna åker på och hästarna ska ha mat, oavsett bakfylla.... Alltså håller jag mig nykter och är drottning ändå ;)

Och, jag hade varit f*n så mycket rikare.

//E - lycklig ägare till 4 bestämda damer

vet faktiskt inte. Djuren ÄR mitt liv, mer eller mindre. Skulle mått dåligt av att inte ha hund, det vet jag med säkerhet. Tycker inte hunden gör mig så begränsad i det livet jag vill ha.
Har aldrig nån hundvakt som kan ställa upp med kort varsel, då får jag köra honom till mina föräldrar 6 mil iväg.

Om jag inte haft mina djur hade jag nog vart ute och rest en hel del...

Glömde, jag hade haft en massa killar efter mig ;) *in my dreams*

De flesta är trots allt rätt ytliga och när de upptäcker att min säng ockuperas av ett stort grått monster som bara vill ha matte för sig själv och att mina pengar och min tid går till fyrfotingar som väger ett halvt ton, då är det ett steg tillbaka som gäller :angel:

Life´s tough ;)

//E

Jag skulle resa utomlands som jag gjorde innan jag skaffade min hund, nu när vi semestrar blir det i sverige och våra hundar är alltid med. Skulle aldrig klara att vara utan hund. Utan mina hundar skulle jag vara 10kg fetare! ha ha
Utan min hund skulle jag aldrig träffat min sambo, så jag är tacksam för min hund :-) Han är min bästa vän.
Att ha hund är ett bra sätt att träffa snygg killar samt få en massa nya vänner.

Hade jag inte haft hund så hade jag varit en mycket piggare person. Har mina nattliga promenader med hunden mellan 01-03 eftersom vi inte kan gå ut tidigare.

Annars hade jag nog haft det tråkigt. Det är kul med hund! :)

Om jag inte hade haft hund så hade jag omedelbart skaffat mig minst en ;)
Mina hundar är min själ och mitt hjärta. Så är det bara.

Senast ändrad:

Om jag inte hade haft hund... hmm.. jag vet faktiskt inte vad jag skulle gjort.

Hade jag inte hundarna skulle jag fastna i soffan framför TV:n, ätandes en massa onyttigt och vara OLYCKLIG.

Det är tur att hundarna finns...!

ÅÅhhh chiiiips... *dregel* Det är flera veckor sedan jag åt det... Tur att vi veckohandlar och har långt till affär, annars skulle jag lubba ned på Konsum på stört... :p

Kunnat shoppa utan att behöva tänka på vovven hemma.
Sett på fyverkeriet mycket bättre (har en skott rädd hund).
Sluppit gå ut i regnet.
Kunnat vara ute på Buke mycket mer.;)
Kunnat glo på teve hela dagarna.

Kort sagt, allt onyttigt som min kropp redan nu har för mycket av:o

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 765
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel