Om bukes avelsforum...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 160
G

GiG

...speglar svensk avel undrar jag hur det kan vara 53 000 (!) visningar på en tråd om vilka arabhingstar som gäller i år och "bara" 5 000 på tråden som handlar om bruksprovet för halvblodshingstar. Och 16 000 visningar på connemaratråden! Hur många arabston är t ex i avel i Sverige?:confused:

Sv: Om bukes avelsforum...

Trådarna om arab resp. connemara legat ute 3-4 månader längre än bruksprovstråden.

Ok, det kan ju vara en aspekt. Men FEMTIOTRETUSEN visningar är ganska många! Finns det någon halvblodstråd med lika många?

En annan aspekt är att var och varannan tråd handlar om det svenska varmblodig ridhäst, så när det kommer upp t ex en arabtråd så engagerar sig alla som är intresserade av araber i den. Slår man samman alla visningar på varmblodig ridhäst så blir det säkert många fler än t ex araber.

...speglar svensk avel undrar jag hur det kan vara 53 000 (!) visningar på en tråd om vilka arabhingstar som gäller i år och "bara" 5 000 på tråden som handlar om bruksprovet för halvblodshingstar. Och 16 000 visningar på connemaratråden! Hur många arabston är t ex i avel i Sverige?:confused:

En annan aspekt är att var och varannan tråd handlar om det svenska varmblodig ridhäst, så när det kommer upp t ex en arabtråd så engagerar sig alla som är intresserade av araber i den. Slår man samman alla visningar på varmblodig ridhäst så blir det säkert många fler än t ex araber.

Så är det, tror jag. Vi med "specialraser" har typ en tråd var där vi avhandlar det mesta. Ni har resten av avelsforumet... ;)

Carina på Silver Arabians

Och tänk bara vad mycket fakta som skulle försvinna om den tråden togs bort....hua

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och... 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 258
Senast: Hedinn
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 133
Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller... 11 12 13
Svar
243
· Visningar
22 063
Senast: MiaMia
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 450
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • En tråd om bäddar