Sv: Om att "lyda".
Jag tycker du mest verkar gnälla på din pappa. Dessutom är det vinter och inte vår nu.
Mia.
Jag tycker du mest verkar gnälla på din pappa. Dessutom är det vinter och inte vår nu.
Mia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JAdu, det är vad du tror.Tican skrev:Skillnaden är att en chef har man nogorlunda valt, en chef betalar en och en chef är man inte nödvändigtvis nära släkt med. En chef har rätt att bli arg på ett annat sätt, eftersom där är ett uppdrag ett uppdrag som ska följas, eftersom du är underordnad.
In your dreams.En chef som betedde sig så skulle man nog slippa efter ett tag.
Tican skrev:Pappa blir arg. Varför? Ingen synbar anledning enligt mig. Möjligen på mina systrar, men vad gjorde jag för fel?
En chef som betedde sig så skulle man nog slippa efter ett tag.
Appapp, nu tar du lite fel tror jag.Inte_Ung skrev:Det där hänger helt klart ihop.
Det verkar som om ingen i Ticans familj respekterar någon alls.
Tican respekterar inte sin Pappa, Pappan respekterar inte Tican, Ticans småsyskon respekterar inte Tican och säkert mera sådant.
Som att det är något som man glömt någonstans på vägen.
prinsessfeminist skrev:jo, det är förmodligen därför era barn trivs. Tican kanske har en tråkig familj, så kan det ju vara.
Tycker bara det är ett bevis på hans omogna beteende.Magdalena skrev:Din pappa blir troligtvis arg för att han känner att han inte får den respekt han VILL ha men inte förtjänar pga sitt sätt att uttrycka sig/uppföra sig. Frustration föder ilska, det känner du väl själv?
MEN MY GOOOD - min uppgift var att ge dom meddelandet om att det var middag. Jag var en simpel budbärare. Get it?Att han tog ut det på dig var för att DU inte lyckades utföra din uppgift = hämta syskonen.
Sure, men om min pappa beter sig som ett av de här "puckona", varför skulle jag då lyda? Jag tycker iallafall jag har rätt att ställa frågor.Tyvärr har du fel om chefer... du skulle bara veta vilka puckon det finns ute i "verkliga världen".
Jag VAR den vuxna i situationen. Jag var, som jag sa, neutral och resonabel, han skrek och gormade. För att jag inte blint lydde hans konstiga order.Det man kan göra är att börja diskutera (som här) och LÄRA sig av vad andra har att säga. Försöka släppa sin bitterhet och "ge igen attityd" och vara den vuxna i situationen. Börja visa respekt och få respekt tillbaka.
Av samma anledninge som man "lyder" en puckad chef.Tican skrev:Sure, men om min pappa beter sig som ett av de här "puckona", varför skulle jag då lyda?
Man kan tycka det, men det kan ändå vara bättre att låta bli.Jag tycker iallafall jag har rätt att ställa frågor.
Det är ju inkonsekvent. Varför tillåter de en armbåge på bordet i tio år innan de säger till? Varför tillåter de en armbåge på bordet efter tillsägelsen?Real_Life skrev:Det är alltid dåligt bordsskick. De kanske tröttnade på dig DÅ.
Det har jag gjort både före och efter utskällninge och då har det varit OK.Real_Life skrev:Om man får hänga på bordet när man väntar på maten borde man väl få göra det när maten är där också.
Det brukar jag ha, hade även när jag var tio liksom när jag var tonåring. Aldrig några klagomål. Skor har man inte, för man går inte in med skor.Real_Life skrev:Eller ha fötterna på bordet.
Tican skrev:Bitterhet? Ge igen? Dra inte förhastade slutsatser. Sagt det förut och säger det igen - bara för att man är ung och tycker att en vuxen handlar felaktigt är man inte en skrikig, bråkig och allmänt störig - vilket verkar vara alla härs fördomsfulla åsikt.