T
Tican
Sv: Om att "lyda".
För att vi i vår familj är såna som säger ifrån om vi tycker något är fel. Dessutom har vi ganska hett temperament, iallafall pappa.prinsessfeminist skrev:Absolut. Och varför är det bråk?
Varför är det så svårt att acceptera att jag sitter uppe på nätterna för att jag tycker om nätter, och inte för att jag är ett världsfrånvänt problembarn?Jag vantrivdes själv i den familj jag växte upp i. Båda föräldrarna hade (har) problem med relationer. Självklart hade jag då också - om jag hade fått - valt att sitta uppe på nätterna för att fly från familjen.
Hur gammal var du då? Precis sådär brukar min pappa säga, att han bara fiskade och plockade svamp hela sin uppväxt, och det borde väl jag också göra för oj vad det var roligt. Tills det kommer fram att han var nio då.Min flykt var mer kreativ och bättre för både min fysiska och mentala hälsa. Jag hade den stora lyckan att ha en ponny och den skötte jag efter konstens alla regler. Familjen var inte så mycket för mig, men jag fick trots allt ha häst.
Morbos fråga tycker jag var ganska berättigad. Varför är det så hemskt att sova på förmiddagen och vara vaken på natten? Vad är så underbart och självklart med att ha samma tider som alla andra?Med detta menar jag att Tican har ett val. Antingen blir hon destruktiv, sitter uppe ensam på nätterna och skadar sig själv psykiskt, fysiskt och socialt - eller så skaffar hon sig andra vanor. En vettig familj är tyvärr inte alla förunnat.