Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Syftar du på att det är jag som har betett mej illa? Hur då om jag får fråga?Inte_Ung skrev:Men att gasta "Jag har rätt att bete mig så här illa, för det här är jag", det är inte trevligt för omgivningen.
Ett sådant beteénde ger bara en maktkamp.slice skrev:
Även om jag förstod en regel som mina föräldrar gav mig perfectly fine kunde jag ändå be dem motivera den. Därför att jag anser att man ska kunna motivera reglerna man sätter upp för sina barn oavsett dess enkelhet, för att förhindra baraföratt-tänkandet.
Nej jag talar i allmänna ordalag.Shasan skrev:Syftar du på att det är jag som har betett mej illa? Hur då om jag får fråga?
Alla, även de självklara som man faktiskt borde veta?escodobe skrev:Jag anser faktiskt att man SKA kunna motivera sina regler.
Inte_Ung skrev:.
Om att det är viktigt att få med trevliga och sympatiska egenskaper också, och i tillräckligt stor mängd.
slice skrev:Även om jag förstod en regel som mina föräldrar gav mig perfectly fine kunde jag ändå be dem motivera den. Därför att jag anser att man ska kunna motivera reglerna man sätter upp för sina barn oavsett dess enkelhet, för att förhindra baraföratt-tänkandet.
Så fort som jag hittar mera information så skall jag starta en tråd om det.mimmipigg skrev:Gör gärna en egen tråd om denna artikel så man hittar den!
Jag brottas med tonårig dotter och prepubertal son just nu.
Tillräckligt för att få livet att fungera.Shasan skrev:Tilräckligt stor för vad då? För att bli älskad? Mina vänner och familj älskar hela mej med dåliga egenskaper och allt...annars, hur man stå ut?
Ja, det gjorde jag.escodobe skrev:Jag vill minnas att du ställde till en del rabbalder på "hundforumet"
Det är faktiskt intressant att diskuterra hund även med hundhatare, iallfall de som kan hålla sig på en vettig "diskutionsnivå"
Så du minns den. Det var värst.Du hade väl en signatur "det är genom att vända och vrida på saker som man ser dem från olika håll" -
Det kan jag förstå.det är ungefär det utbytet jag har av att vistas på barnforum..även utan barn
Men det är inte några invecklade saker, de är också basics.escodobe skrev:Jag funderar mer över mer invecklade saker som tex läggningstider, träffa vänner veckan innan prov osv.
Shasan skrev:Mm men om tican själv säger "Jag vet att jag kan klara av mina sysslor och vara någorlunda pigg, även om jag går och lägger mej klocka fem" ska inte hennes pappa lite på henne då?
:s
Det beror på hur det gick sist.Shasan skrev:Mm men om tican själv säger "Jag vet att jag kan klara av mina sysslor och vara någorlunda pigg, även om jag går och lägger mej klocka fem" ska inte hennes pappa lite på henne då?
:s
Klart, för även om jag inte alltid tycker likadant som du - så är du intressant att diskutera medInte_Ung skrev:.
Så du minns den. Det var värst.