Olycksfallsförsäkring och journal

Nebraska

Trådstartare
Igår var jag med om en liten olycka ( läs hästspark) och besökte akuten. Nu behöver jag läkarjournalen till mitt försäkringsbolag. Hur får jag den enklast?

Jag har inte behövt lämna in journalen. Det har räckt att säga att jag uppsökt läkare och lämna in kvittot på besöket.

Om sjukhuset du var på har journal på nätet borde du komma åt dem via mina vårdkontakter, eller begär ut anteckningar via dem du var hos (ring). Egentligen borde försäkringsbolaget begära ut det själv (med fullmakt från dig), vi får sådana beställningar hela tiden så det tycker jag de ska serva sina kunder med.

Om sjukhuset du var på har journal på nätet borde du komma åt dem via mina vårdkontakter, eller begär ut anteckningar via dem du var hos (ring). Egentligen borde försäkringsbolaget begära ut det själv (med fullmakt från dig), vi får sådana beställningar hela tiden så det tycker jag de ska serva sina kunder med.
Är ett försäkringbolag med typ noll service. Kan jag ringa till akuten alltså?

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 049
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 163
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 736
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar