Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår var jag med om en liten olycka ( läs hästspark) och besökte akuten. Nu behöver jag läkarjournalen till mitt försäkringsbolag. Hur får jag den enklast?
Bra för dig. Men nu efterfrågar mitt bolag journalen.Jag har inte behövt lämna in journalen. Det har räckt att säga att jag uppsökt läkare och lämna in kvittot på besöket.
Kinkigt bolagBra för dig. Men nu efterfrågar mitt bolag journalen.
Är ett försäkringbolag med typ noll service. Kan jag ringa till akuten alltså?Om sjukhuset du var på har journal på nätet borde du komma åt dem via mina vårdkontakter, eller begär ut anteckningar via dem du var hos (ring). Egentligen borde försäkringsbolaget begära ut det själv (med fullmakt från dig), vi får sådana beställningar hela tiden så det tycker jag de ska serva sina kunder med.
Är ett försäkringbolag med typ noll service. Kan jag ringa till akuten alltså?
Det borde också gå bra. Lite olika rutiner beroende på sjukhus såklart, men snabbast svar lär du få om du ringer. Alternativt att de hänvisar dig rätt.Är ett försäkringbolag med typ noll service. Kan jag ringa till akuten alltså?