Jempan

Trådstartare
under ett montélopp, hur ofta händer d? Är det mest att hästen sticker o ryttaren åker av eller går dom omkull...? Red en del travare för några år sen o skulle gärna börja igen om jag hitta nå bra stall, men under tiden så kanske man ska ta licens..? Vart kan man hitta licenstagningar nära sthlm och får man låna häst där?

1000-frågor, ja vet :smirk:

Sv: Olyckor

under ett montélopp, hur ofta händer d? Är det mest att hästen sticker o ryttaren åker av eller går dom omkull...? Red en del travare för några år sen o skulle gärna börja igen om jag hitta nå bra stall, men under tiden så kanske man ska ta licens..? Vart kan man hitta licenstagningar nära sthlm och får man låna häst där?

1000-frågor, ja vet :smirk:

Det har hänt ett fåtal ggr att någon dimper i backen... På solvalla var det ett kval, en klumpeduns som ramla av när hon skulle rycka tyssarna :cool: Mindre smidigt! Har aldrig vart med om att någon har gått omkull turligt nog, med tanke på alla stolpskott som rider :o :D

Kollar runt åk ut till olika travstall och fråga dig fram! Du kan inte få mer än ett nej.... Jag fick ett ja ifrån Stig h när jag störde i fredags-körningen o frågade om jag fick hjälpa till o rida :p Så FRAM med fötterna bara!!!

Det är sälland folk lånar ut häst... bara om man har någon bekant så kan man ha tur och få låna!

Kika gärna in på www.solvallamonteklubb.se för mera information!

Lycka till!

tack för svaret! Känns som att ja e för feg för o klampa in hos nån bara :( e lite på okant me den ja red hos förut oxå (hon har aldrig gillat mig)

men länken ska ja testa iaf =)

Jag har hört om en tjej som red lopp, det var autostart och hon fastnade under vingen. Hästen ville väl iväg.. :crazy:
Men det är länge sen, vet inte ens när, dom sa det på licenskursen.

tack för svaret! Känns som att ja e för feg för o klampa in hos nån bara

Det är jag med... Men jag kan säga att det lönar sig... För vill dom ha hjälp så tackar dom JA och har dom inget behov så säger dom självklart nej, inget ont menat men man förlorar själv inget på att fråga! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 541
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 669
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 836
Senast: mamman
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 920
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18