Sv: Olyckan idag...
Om du läser dom första rapporterna från olyckan så tar P.W. på sig skulden då han i det läget trodde att det va flisblinkerserna som va grundorsaken till olyckan. Tydligen va både han och alla andra så chockade och konsenrterade på själva fallet när dom först såg på patrullfilmen att dom helt misade utanpåliggande häst som plötsligt kraftigt togs upp och vinglade rakt in mot rail en halv meter framför Roc de France. Blinkers,val av blinkers eller inga blinkers hhadde inget med olyckan att göra utan det va en grupp framförvarand och en vinglig uppbromsning som va det fällande.
Jag tror jag nämde detta redan i mitt första inlägg i tråden,inlägg nr 16.
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=9712635&postcount=16
Till coari:
Citat:
Ursprungligen postat av Annika Källse
Men jag vill återigen påpeka att jag själv inte anser att banförhållandena orsakade olyckan. Roc de France gick omkull för att han trampade upp i bakbenen på framförvarande häst vilken bromsades upp traftigt pga spårbyten och trängningar i fältet. En så kallad kedjereaktion.
Ditt svar:
Jag håller helt med dig och jag hoppas att även måldomarnämnden är av samma åsikt för det skulle lätta den enorma skuldbörda som P.W. tagit på sig utifrån den tävlingsutrustning R.de F. gick med i loppet vilket inte hade någon som helst skuld till det inträffande.
Vilken fot står du på egentligen? Du har tidigare skrivit att du tyckte att loppen skulle ställts in för att banan var dålig och nu håller du med Annika som tycker att banan var helt ok!
Personligen så går jag på Annikas linje, hon brukar ha koll!
Om nu inte utrustningen hade något som helst med olyckan att göra, vilket du poängterar vid ett flertal tillfällen, och personligen så tror jag att den hade inträffat oberoende av vad hästen hade för utrustning, varför känner då en så pass erfaren tränare som PW så stor skuld till det inträffade? En olycka är ju en incident som ingen kan hållas ansvarig för, annars är det ju ingen olycka utan en medveten handling eller?
Jag bara undrar och ser fram emot ett utförligt svar
Om du läser dom första rapporterna från olyckan så tar P.W. på sig skulden då han i det läget trodde att det va flisblinkerserna som va grundorsaken till olyckan. Tydligen va både han och alla andra så chockade och konsenrterade på själva fallet när dom först såg på patrullfilmen att dom helt misade utanpåliggande häst som plötsligt kraftigt togs upp och vinglade rakt in mot rail en halv meter framför Roc de France. Blinkers,val av blinkers eller inga blinkers hhadde inget med olyckan att göra utan det va en grupp framförvarand och en vinglig uppbromsning som va det fällande.
Jag tror jag nämde detta redan i mitt första inlägg i tråden,inlägg nr 16.
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=9712635&postcount=16