Oljefläckar

Koltinna

Trådstartare
Våra vita katter har alltid massa oljefläckar på ryggen när dom kommer in. Jag antar att dom är under bilarna och myser :)
Men frågan är hur man får bort dessa fläckar. Det är ju inte så bra att dom slickar i sig detta.
Några tips?

Sv: Oljefläckar

Det är farligt om de får i sig oljan.

Vår misse kom en dag in och stank bensin, efter en snabb sökning på itnernet förstod vi att det kunde vara livshotande ifall hon fick i sig för mkt, så vi tog med oss katten och diskmedlet ner i duschen och tvättade henne. Gick superbra :)

Sv: Oljefläckar

Men det är skillnad på bensin (giftigt) och olja (hälsovådligt).

Yes avfettar pälsen i onödan så det bör man bara använda i nödfall.

TS: har du provat potatismjölet ännu?

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 881
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
763
Senast: Sassy
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka