Oliktänkande, nästan lite skratt retande!

KopparbergsEmme

Trådstartare
I morse gick vi till jobbet, som vi börjat att göra.
Det går bättre och bättre och nu slipper man bli släpad fram (vi har varit lite lata + sena med koppelträningen).

Möter ofta en ullig ljus hund, eller ofta, vi möts ibland.
Första gången lät min hund som om den skulle kunna äta upp denna ulltuss.
Andra gången såg vi dem på håll och Nana skötte sig mycket bättre (vi jobbar mycket på hund möten då hon inte riktigt vet hur hon skall göra).
Tredje gången (idag) så kommer vi ifatt detta ekipage, går förbi, med relativt löst koppel. Lite gnäll och raggen var rest, men absolut inte på något elakt sätt.

När vi passerat dessa så byter hon sida av vägen, av vilken anledning kan jag inte lista ut...så hon blir att gå bakom oss.
Detta var, jufförsig, bra träning för oss och det gick väl ganska bra. Lite okoncentrerat, men det kan jag ta...

När vi sedan går över till andra sidan vägen (dels för det blir naturligt för oss, och dels för jag inte ville ha dem i rumpan längre -hon hade ju varit duktig ganska långt nu) JA men då byter hon också sida av vägen.

Jag tycker mest detta är lite lustigt, menar hon såg ju att min hund dels var liten och höll på att lära sig gå och dessutom har hon ju sett att hon kan låta, lite likt ett monster! Varför skulle hon gå i rumpan på oss?

Sv: Oliktänkande, nästan lite skratt retande!

Det skulle jag se som ett ypperligt träningstillfälle, två flugor på smällen liksom.

Din hund blir utsatt för en retning, utan att du behöver passa tid till hundklubben och det kostar dig inte ett öre.

Det skulle jag se som ett ypperligt träningstillfälle, två flugor på smällen liksom.

Din hund blir utsatt för en retning, utan att du behöver passa tid till hundklubben och det kostar dig inte ett öre.

Men jobbigt när man inte kan kontrollera retningen. Det hade kanske varit lagom att "gå ordentligt" en liten bit med den andra hunden bakom och sedan få belöning och "vila". Då kan man väl bli lite tokig när människan bakom följer efter när man byter sida.:angel:
Jag skulle gissa att hon gjorde så för att hennes hund vill lukta där ni hade gått, och hon är förstås en väluppfostrad matte.;)

Alla

Hihi ja någonting var det, som jag skrev

Detta var, jufförsig, bra träning för oss och det gick väl ganska bra. Lite okoncentrerat, men det kan jag ta...

Lite lustigt bara att de gick i rumpen på mig, för de hade inga hämningar att stanna eller sakta ner de 70, 11 tusen gångerna vi fick stanna för att rätta till oss :) och även om hon tränade att kunna gå vid andra hundar, finns det ju bättre obejekt än mig hyena :angel:

Annars kanske hon bara var en väluppfostrad matte ;)

De tränar kanske oxå hundmöte:idea:

Ja så kan jag göra, uttnyttjar andras hundar för hundmötesträning. Men bara de som ser ut att klara av att vi hänger i baken eller på andra sidan trottoaren, och inte flera hundar meter.
Jobbar mest på avstånd just nu så vi går ju inte fram brevid dom direkt.

Nä de lustiga med henne var att hon fortsatt ju gå även när jag stanna, de resulterade ju bara i att hon ibland gick bara nån meter bakom... de var lite väl tufft mot min tyckte jag, vi håller ju också på att lära oss...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 752
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 295
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 136
Senast: Liran
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31