Sv: Olika System
Det är lite därför jag tagit det lugnt med Steinbrecht! Eller snarare, tagit historien och inspirationskällorna pö om pö, i etapper. För jag tror det blir för mycket att ta till sig, för mig, just nu, eller snarare för mycket åt gången att sluka böcker.
För att det skulle vara roligt när jag kommit såpass långt att jag kan känna igen mig i mer än vad jag inte känner igen mig i pga oförståelse (långa kopplingar), ha mer distans och förståelse för det jag inte känner igen.
Också därför jag inte riktigt gillar utvecklingen av forumet där väldigt få diskussioner faktiskt är AR-diskussioner. Om alla diskussioner består av sånt som är "långt bort" och blir att få tänka utanför lådan/vardagen, istället för att hitta sina egna bitar i lådan till att börja med, då upplever jag att pusslet blir mycket svårare att få ihop. Därmed inte sagt att det inte är utvecklande och stundvis mycket intressant.
KL
Något jag nyss kom på som jag tror är bra för ridningen är detta. Nu tänker jag ju att vi alla läser böcker och får inspiration från dessa. Jag tror jag har insett något viktigt. Jag tror avståndet för att börja ge sig på att försöka förstå och kroka på sin egen ridning med den ridning som gamlingarna skriver om (gueriniere o alla tjommar) är för stort. Jag tror det är bättre att börja göra sig en förståelse för hur den egna ridningen ser ut idag och utgå ifrån det, och sen sakta men säkert knata sig bakåt i historien för att få svar på frågorna. Tex. varför gör jag så? Vart kommer det ifrån? Vilken skola är det som har den typen av hjälpgivning? Försöka leta lite närmare sig själv. Jag tror det blir lättare att få förståelse för var allt kommer ifrån och hur allt hänger ihop om man börjar där man står och forskar sig bakåt i tiden. När man sen kommer bak till Gurra så fattar man nog mer, just för man har följt hela kedjan länk för länk. Det blir lite som att släktforska
Det är iaf något viktigt jag har kommit på. Får väl se om några år om jag tycker samma
Det är lite därför jag tagit det lugnt med Steinbrecht! Eller snarare, tagit historien och inspirationskällorna pö om pö, i etapper. För jag tror det blir för mycket att ta till sig, för mig, just nu, eller snarare för mycket åt gången att sluka böcker.
För att det skulle vara roligt när jag kommit såpass långt att jag kan känna igen mig i mer än vad jag inte känner igen mig i pga oförståelse (långa kopplingar), ha mer distans och förståelse för det jag inte känner igen.
Också därför jag inte riktigt gillar utvecklingen av forumet där väldigt få diskussioner faktiskt är AR-diskussioner. Om alla diskussioner består av sånt som är "långt bort" och blir att få tänka utanför lådan/vardagen, istället för att hitta sina egna bitar i lådan till att börja med, då upplever jag att pusslet blir mycket svårare att få ihop. Därmed inte sagt att det inte är utvecklande och stundvis mycket intressant.