F
flashlight
Sv: Olika System
Själv brukar jag kunna tycka olika än andra personer utan att behöva bli osams för det? Så länge man är saklig och inte angriper andra användare personligen. OCh det behöver vi väl inte börja göra för att man delar med sig av hur man tänker och gör
Alltså, å ena sidan kan jag förstå frustrationen. Å andra sidan - är det inte ofta så att den som svarar "diplomatiskt" faktiskt försöker undvika att hamna i onödiga gräl på grund av olika åsikter? Att man visar respekt för att alla inte tänker just som denne.
Så gör jag personligen då och då, men även att jag tänker att olika åsikter inte behöver vara fel, beroende på helheten man sätter det i och utifrån något annat ekipage, beroende på utgångspunkt och preferenser.
Faktiskt, så tycker jag det blir åt mucka gräl-hållet om man sitter och påstår att det finns bara ett rätt och allt annat är fel, eller antingen kan man eller så kan man inte, och allmänt inte respekterar att olika personer är på olika nivåer med olika inriktning/erfarenheter osv.
Mucka gräl är jag inte intresserad av och helt ärligt får man oftare såna vibbar av icke AR-ryttare än AR-ryttare på detta forum, vilket jag tolkar som att AR-ryttare har ett mer diplomatiskt förhållningssätt och inte "vill mucka gräl". Och då blir de som vill diskutera utifrån "den enda sanningen" och "fakta" irriterade och tar det som en anledning att hacka?
Själv brukar jag kunna tycka olika än andra personer utan att behöva bli osams för det? Så länge man är saklig och inte angriper andra användare personligen. OCh det behöver vi väl inte börja göra för att man delar med sig av hur man tänker och gör