Olika längd på draglinorna

P

party

Har hört att yttre draglinan gärna kan vara lite längre då man kör par. Grunnade på detta och studerade sedan selen, och se, den yttre linan är ca 5 cm längre. Varför? Hamnar inte bröstan eller svängeln snett?

Sv: Olika längd på draglinorna

Aha:idea: jag kanske har parlinor här då!! Mina draglinor är nämligen olika långa! Får alltid ha den ena linan ett hål längre in än den andra för att svängeln ska stå rakt... ska bli intressant att höra nåt parproffs förklara detta med olika långa draglinor!

Sv: Olika längd på draglinorna

Jag är inget proffs men har kört par i många år.
Jag brukar ha olika hål når jag kör mina stora vagnar. Mina draglinor är den svagaste länken i hela ekipaget så då vill jag ha fler hål att bolla med.
Men man länger yttersidan för att få svängeln rak när dem drar. Är svängeln redan rak har man på samma hål.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 609
Senast: fixi
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 990
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 640
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka