Olika kombinationer!!!

H

hasselby

ja vad har ni för hundar? kollar folk på er när ni kommer på stan? Jag har en Dalmatiner, bordercollie och en schäfer. Och det ser minsan lite kul ut för dom e ju helt olika o kroppsform osv.. Berätta gärna vad ni har och lägg in en bild, jag har ingen bild nu men ska försöka lägga in.

Sv: Olika kombinationer!!!

Jag har visserligen bara en hund men de glor i alla fall, inte vana vid stora hundar här :D men ibland brukar jag vara hundvakt åt mina föräldrars Släthåriga Foxterrier tik och då ser det ut så här på promenaderna (bilden är tagen hemma hos mina föräldrar).

http://www.pixbox.se/pic_show_id12352971.html (hoppas att länken funkar)

ja vad har ni för hundar? kollar folk på er när ni kommer på stan? Jag har en Dalmatiner, bordercollie och en schäfer. Och det ser minsan lite kul ut för dom e ju helt olika o kroppsform osv.. Berätta gärna vad ni har och lägg in en bild, jag har ingen bild nu men ska försöka lägga in.

Folk tittar ofta, och de blir ofta så förvånade när jag påpekar att hunden inte alls är speciellt stor för att vara en rottweiler, utan snarare rätt liten.
Det är bara jag som är så extremt liten:angel:

Jag och min mamma har tre stycken rätt olika hundar. :angel: Den vanligaste kommentarer vi brukar få är: Hade ni svårt att bestämma er?
PICT0006.jpg

Hihi det ser verkligen härligt ut!!! De måste verkligen vara varandras fysiska motsatser! Ni borde lära den lilla något trix - att springa under magen och sen hoppa över eller liknande då skulle folk verkligen glo :bump:

Ja det är en härlig syn :D Än kan hon inte hoppa så högt, han är ju trots allt 78 cm hög så det dröjer ett tag innan hon kan hoppa över det ;) Min stora är väldigt försiktig när hon är i närheten, kolla bara här på bilden hur han tränger ihop sig i ena hörnan för att inte störa henne :D http://www.pixbox.se/pic_show_id12355470.html

Senast ändrad:

Kul att han tränger in sig och tar nästan hela soffan ändå och hon ligger och vräker sig, men tar bara upp en halv dyna... hihi hundar är toppen :rofl::rofl::rofl:

Jag har Cairn, Briard, Flat och Schapendoes. Och nej, jag har inte svårt att bestämma mig, tycker bara det finns så många roliga raser!:D Har dock inte kort på dom i samlad tropp...:(

Jag har Schipperke och Rhodesian Ridgeback bln. Folk kikar lite konstigt ibland och fnissar när den stora går över den lilla, eller när den lilla går under den stora.:D

Coolt med en väldigt stor hund och en väldigt liten :) Men så fina hundar ni har:love:

Jag har också en shapendoes, underbar (långhårig,stoor) + en jackrussel (liten korthårig) :bump:

S6300155.jpg

Själv har jag bara en hund men några vänner till oss har garnd danois och chihuahua...:D

Jag är tråkig och har två hundar utav samma ras, dock drar dom blickarna till sig ändå. Mest p ga dom är små (särskilt den lilla som än så länge bara är 12veckor) och för att många inte vet vad det är för ras. (Trots att det ju faktiskt inte är en ovanlig ras)

Grabbarna:
11636906.jpg

Träffade en familj som hade två Grand Danois och en papillon. Det såg ganska roligt ut när de kom och sprang mot en.Papsaren var dessutom inte av den större sorten.

Jag är tråkig och har två hundar utav samma ras, dock drar dom blickarna till sig ändå. Mest p ga dom är små (särskilt den lilla som än så länge bara är 12veckor) och för att många inte vet vad det är för ras. (Trots att det ju faktiskt inte är en ovanlig ras)

Grabbarna:
11636906.jpg

Vad e det för ras då? Svårt att se baland alla filtar?

Jag har en hund, en bearded collie. Förut hade jag två. Folk kollar ibland, men mest för att han ser ut som en valp. När folk frågar hur gammal han är svarar jag "fyra", "månader?" brukar de svara då. Haha.

Ungefär där min häst bor finns det en kille som har en GD, en staff och en nakenhund.

Jag har en rottis på 45 kg och en cocker på strax under 10 kg.
Får ibland höra att det är en lite lustig kombination:D

Jag kan inte gå en promenad och møta folk utan att få en massa kommentarer.
Jag har en dværgpinscher och en greyhound. Alla undrar om jag hade problem att vælja storlek på hund. :rofl:

10192498.jpg

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 942
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 246
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 445
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka