Olika banors karaktär

@fio Näe inget gravsprattel men jag har några stycken när du o samma Grå Häst står på bakbenen o fäktar innan de första hindren på några tävlingar senare...:devil:

Grå Tranemo 2009

Va var det för mening att visa exakt samma bana som jag visade fast ett år tidigare :angel:

Du ser speedway.. det är denna banan dom använder .. säkert än idag. :D

@Speedway En bana som jag definitivt rekommenderar är Linda Algotssons hemmabana. Den är jättebra i sträckningen, bara en liten liten bit knixig och vattnet är fint. I slutet kommer lite fler typhinder när man har hjälp av att hästen ser att det går "hemåt". Dressyren går på grus och likaså hoppningen så den tävlingen gillar jag starkt!

Du gnällde ju så över filmningen så då bevisade jag bara att det är dundersvårt att filma bra där. Bevisligen lyckades ju inte min filmare bättre än jag åt dig...:D

Åh men jag är snabb som vinden så efter en liten insats vid graven älgar jag raskt över till vattnet medan du kravlar dig upp för dödsbacken o undrar varför i hela friden du inte lyssnade på den kloka Nova o hellre åkte 40 mil enkel resa till en annan bana...:idea:
Så när du sen hasat dig ned över dödsstupet, dvs andra änden på dödsbacken...:sneaky: o kravlat dig över några små hinder, bla en grav upp på en jättebank som du sen ska hoppa ned från också...:angel: så står jag snällt väntandes vid vattenhindret som, håll i dig nu!, är det snällaste snälla lilla vad i vatten du kan hitta!:laugh:

Men om du är så rask så kan du få jaga min lilla vita över graven innan/efter du hjälper @Speedway med vattnet ;) Appropå det här med banor... är Teds bana (revinge) något som verkar vettigt för oss rookies innan jag nu åker genom halva landet haha.

Men om du är så rask så kan du få jaga min lilla vita över graven innan/efter du hjälper @Speedway med vattnet ;) Appropå det här med banor... är Teds bana (revinge) något som verkar vettigt för oss rookies innan jag nu åker genom halva landet haha.
Det är en snäll bana, Mestadels stockar och banan är platt som en pannkaka med sandjord och inte ett enda träd att råka krocka med :p. snälla hinder och inte så mycket krimskrams runtom eller färggranna hinder.

@Speedway Hermanstorp är en fantastiskt fin bana! De flesta gröna hästar hoppar bra på den, speciellt efter att de, iaf inte förra året, hade med en viss grav med häck över... @fio ....:o

Trossnäs är en annorlunda bana, den går helt inne i skogen på stigar och där kräver det lite mer av hästen att den är med på noterna. Banhoppningen kan drunkna om det regnar men de har flyttat den vid flera tillfällen till närliggande banor om vädrets gudar varit onådiga.

Norra Bohuslän ligger så himla långt bort att jag hittills aldrig stött på ngn som ridit där...:D.

@Novali01 Det var många VITA hinder på den banan. Typ två stycken vilket är två för många. Vitt är ju som sagt läskigt. :p
Annars såg det ju trevligt ut. Har din kameraman/kamerakvinna Parkinssons? ;)

@Speedway Fast vita hinder lär du möte både här o där så du får be Victoria ställa ut några sådana som du får träna på! Om o om o om o om igen.....:angel::D

@Speedway Fast vita hinder lär du möte både här o där så du får be Victoria ställa ut några sådana som du får träna på! Om o om o om o om igen.....:angel::D

Det har hon gjort. Det är därför jag VET. :p
Djuret tyckte att jag kunde hoppa det hindret på egen hand första gången men det tänkte jag minsann inte så jag klamrade mig fast. På andra försöket gick det bättre. Men man måste ALLTID tvärnita och glo på det första gången. :devil:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
4 306
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: giovanna
·
Träning Jag har av olika anledningar insett att det inte kommer fungera för mig att ta hand om min häst det närmsta året. Känns riktigt tungt då...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV