Olika banors karaktär

@Novali01 Ja, det är tydligen Skåne man ska bo i om man vill tävla mer än två gånger per år utan att transportera sig över halva Sverige.
Jag får väl tacka Tranemo iallafall för att dom är snälla och anordnar två tävlingar under säsongen så dom ska vi vara med på om allt går enligt plan. Styringe harjag tänkt också för det ligger inte orimligt långt bort. Hade också funderingar på Ljuslingsbacken men mamma Carlerbäck avrådde mig för hon tyckte banan var mindre bra. :angel:
Men det kanske finns någon snäll bukefalist i Skånelandet som kan tänka sig att härbärgera ett par vilsekomna västgötar under en liten period? :D

Hittade den här tråden nu och tänkte bara inflika att jag kom runt Ljuslingsbacken utan hinderfel med en häst som aldrig tävlat terräng innan efter bara två träningar hos dotter Carlerbäck så det funkar nog! Som sagt så är det ju minst sagt knapert med tävlingar om man inte vill åka land och rike runt.

@yllva Ok! Nåväl, jag tänkte börja i Tranemo i början på maj (om vi är friska och hela) och så får vi se vilka eventuella tävlingar det blir sen. Om det blir någon mer. Kanske går helt åt skogen. :p

Inga bekymmer @Speedway, jag ska stå vid trahkenergraven med långpisken så kommer du garanterat över fort o lätt....ha haha
@yllva Som jag skrev, har du en hindersäker häst är det inga bekymmer men att komma till Ljuslingsbacken helt orutinerad är inte ngns rekommendation det kan jag garantera, finns andra i denna tråden som kan intyga det, men det finns alltid undantag som bekräftar regeln o du är väl ett sådant då? Men när ngn frågar hur banor är tycker jag man ska svara utifrån den allmänna upplevelsen. @Undret t ex är ju superrutinerad själv o jag kan garantera att en orutinerad inte hade tagit runt hennes häst när den fick tuppjuck! :D

Inga bekymmer @Speedway, jag ska stå vid trahkenergraven med långpisken så kommer du garanterat över fort o lätt....ha haha

Om du ändå ska ha långpisken i näven så kan du väl ändå ställa dig där du gör nytta? Vid vattenhålet. Nr 45672 Brun brukar ha lite åsikter om att doppa fötterna i vatten så där helt utan förvarning. :angel:

Åh men jag är snabb som vinden så efter en liten insats vid graven älgar jag raskt över till vattnet medan du kravlar dig upp för dödsbacken o undrar varför i hela friden du inte lyssnade på den kloka Nova o hellre åkte 40 mil enkel resa till en annan bana...:idea:
Så när du sen hasat dig ned över dödsstupet, dvs andra änden på dödsbacken...:sneaky: o kravlat dig över några små hinder, bla en grav upp på en jättebank som du sen ska hoppa ned från också...:angel: så står jag snällt väntandes vid vattenhindret som, håll i dig nu!, är det snällaste snälla lilla vad i vatten du kan hitta!:laugh:

Och bara för att du är du, @Speedway så slänger jag in ett litet klipp från hela tävlingen 2011...sisådär vid 5 o nåt in i filmen börjar terrängen...

@Novali01 Alltid uppfriskande med gammal hederlig skräckpropaganda. :D

Det "lilla" vattenhindret skulle nog turboräkan kunna tänka sig att försöka hoppa över i sin helhet. Blir det hinderfel då? :p
Nåväl, jag har ju redan blivit avrådd från att åka dit så det rådet tänker jag lyssna på.

Inga filmer från Tranemo? Det hade varit kul att se.

@Novali01 Alltid uppfriskande med gammal hederlig skräckpropaganda. :D

Det "lilla" vattenhindret skulle nog turboräkan kunna tänka sig att försöka hoppa över i sin helhet. Blir det hinderfel då? :p
Nåväl, jag har ju redan blivit avrådd från att åka dit så det rådet tänker jag lyssna på.

Inga filmer från Tranemo? Det hade varit kul att se.

Jag har en från Tranemo hahahaha, terrängen börjar efter 15 sekunder. Det är ett par år sedan man jag tror inte banan har ändrats speciellt mkt sen dess. Det är Novali som har filmat så därför gick det som det gjorde hahaha

90 klass

@Novali01 du har väl några filmer därifrån när du ligger och sprattlar i någon grav :sneaky:

Jag har en från Tranemo hahahaha, terrängen börjar efter 15 sekunder. Det är ett par år sedan man jag tror inte banan har ändrats speciellt mkt sen dess. Det är Novali som har filmat så därför gick det som det gjorde hahaha

90 klass

@Novali01 du har väl några filmer därifrån när du ligger och sprattlar i någon grav :sneaky:

Ja du, med den filmningen så var det inte lätt att se nåt. ;)
Men jag tyckte mig känna igen några hinder som vi har tagit oss över utan några större problem. Förstår bara inte varför någon har fått för sig att måla stocken till det lilla upphoppet VIT?? Det är jävligt skumt med vita grejer mitt i naturen. O_o

Ja du, med den filmningen så var det inte lätt att se nåt. ;)
Men jag tyckte mig känna igen några hinder som vi har tagit oss över utan några större problem. Förstår bara inte varför någon har fått för sig att måla stocken till det lilla upphoppet VIT?? Det är jävligt skumt med vita grejer mitt i naturen. O_o

Jag vet, dom gör så för att kanten ska synas.

@fio Näe inget gravsprattel men jag har några stycken när du o samma Grå Häst står på bakbenen o fäktar innan de första hindren på några tävlingar senare...:devil:

Grå Tranemo 2009

Ja i ditt fall blir det ju bara några tävlingar senare...:idea::devil::p. Du sliter ju inte direkt ut dina hästar iaf, det är ju positivt!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
4 306
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: giovanna
·
Träning Jag har av olika anledningar insett att det inte kommer fungera för mig att ta hand om min häst det närmsta året. Känns riktigt tungt då...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV