Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästan 24 mil härifrån och det är typ 22 till Helsingborg så det stämmer ju bra det.
Fast å andra sidan så är det nära till Strömstad och det är en trevlig stad på sommaren.
Övedskloster 100 klass
Detta var en linje som inleddes med en grav+häck i nerförsbacke, ganska stor djuplandning och så detta nerhopp och sen sväng höger till den smalare stocken
Landrover brush
Ett vatten, snubbelvarning, tror den vita parkbänken oxå var med.
Sista hindret
Jag har några bilder från Flyinge förra året 100 klass
Andra vattnet, ganska rejält ihopp och sen studs över häckarna
Vafan tror du att du ska hinna bada emellan? Förra året var det väl 8 starter eller nått
ha ha hahahaah DU SKÄMTAR?????? Vad i hela friden har tagit åt Övedskloster???
Norra Bohuslän= Övre Norrland för mig så det kommer inte att hända, oavsett hur många placeringar det regnar....
Stocken efter nedhopp ett togs bort, getingbo i marken där . Gick 1m banan med banbyggaren sjukt läskigt . Speciellt linjen med nedhoppet. Fans en annan linje dock som var ett alternativ har jag för mig.Övedskloster 100 klass
Detta var en linje som inleddes med en grav+häck i nerförsbacke, ganska stor djuplandning och så detta nerhopp och sen sväng höger till den smalare stocken
Landrover brush
Ett vatten, snubbelvarning, tror den vita parkbänken oxå var med.
Sista hindret
Inga bekymmer @Speedway, jag ska stå vid trahkenergraven med långpisken så kommer du garanterat över fort o lätt....ha haha
@yllva Som jag skrev, har du en hindersäker häst är det inga bekymmer men att komma till Ljuslingsbacken helt orutinerad är inte ngns rekommendation det kan jag garantera, finns andra i denna tråden som kan intyga det, men det finns alltid undantag som bekräftar regeln o du är väl ett sådant då? Men när ngn frågar hur banor är tycker jag man ska svara utifrån den allmänna upplevelsen. @Undret t ex är ju superrutinerad själv o jag kan garantera att en orutinerad inte hade tagit runt hennes häst när den fick tuppjuck!
Jepp, det fanns en annan linje som alternativ. Tror det var en eller två som valde den vägen och det var bara någon enstaka som hade problem med linjen.Stocken efter nedhopp ett togs bort, getingbo i marken där . Gick 1m banan med banbyggaren sjukt läskigt . Speciellt linjen med nedhoppet. Fans en annan linje dock som var ett alternativ har jag för mig.
var ju en som lyckades parkera mitt i grav häcken.. löste sig dock då hästen fick tänka till lite och hade kommit underfund med hur tusan han hamnade där .Jepp, det fanns en annan linje som alternativ. Tror det var en eller två som valde den vägen och det var bara någon enstaka som hade problem med linjen.
Kan du inte snälla ta upp underlaget i vattnet!@fio vad menade du förresten med snubbelvarning på öveds vattnet? kan försöka komma ihåg det och ta upp det med banbyggaren på årsmötet nu på söndag
@fio vad menade du förresten med snubbelvarning på öveds vattnet? kan försöka komma ihåg det och ta upp det med banbyggaren på årsmötet nu på söndag
Är ett av de äldre hinderna också iofs. Men har själv tyckt att det behövs en stock före för att få en bättre marklinje.Är ganska säker på att det för några år sedan kom rekommendationer om att en sån stock inte ska användas i lätt klass alls. Har för mig att den ska ligga på marken eller iaf täckas med ris då och såklart nån slags marklinje. Är ju rena 90-talet att ha ett hinder alls utan markbom.
ett mål öveds klubben har är att bygga en 1* bana inom de närmsta åren också. Så förhoppningsvis kan det bli en lite snällare 1m bana då .Är det det där du menar med 1*-linjer? (första alltså)
Jag gick aldrig 100-banan, var för varmt. Gillade tävlingsplatsen, men tyckte inte om att det var lerigt i vattnet!
Är ett av de äldre hinderna också iofs. Men har själv tyckt att det behövs en stock före för att få en bättre marklinje.
har i alla fall framfört att några av de tävlande tyckte att det runda vattenhindret var lerigt.