Olika åsikter

Sv: Olika åsikter

Men då blir det synd om honom.. För det kommer dröja ett tag innan jag då kan rida ut i skogen då.. (önskade att jag kunde rida utan..)

Sv: Olika åsikter

Hej!
Det bästa du kan göra när du har en häst som inte vill gå framåt ordentligt är att hela tiden stimulera hästen, när hästen tycker träningen blir tråkig lyssnar han inte på skänklarna längre. Variera övningar när du rider hästen, att rida på volter hela tiden tycker ingen häst är roligt. Kombinera detta med att rida ut i skogen, hoppa eller gör något annat hästen tycker är roligt.

/Karin

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 493
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 139
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar