Old Mac's?

K

k-berg

Jag har under en tid funderat på att införskaffa mig dessa Old Mac's.
Men jag har sökt och sökt efter ömdömen utan att finna någonstans.
Därför undrar jag nu om det är någon av er som har provat dom och vad ni tycker om dom?
Är det värt att köpa dom? Är dom lätta att använda?

Tänker mig att det kan vara ett rätt bra alternativ till skor ändå..

Sv: Old Mac's?

En tjej i mitt stall har såna och hon tycker dom funkar jättebra, och det ser lätt ut och går snabbt när hon tar på dom med. Hon har dom för hennes hästs dåliga hovkvalite, skorna ramlar bara av efer ett tag för hornet går sönder, så när hon ska rida på hårt underlag sätter hon på dom. Hon har haft samma två par i tre år, använder dom kanske två dar i veckan och dom ser jättefina ut fortfarande.

Okej! Tack så mycket! Det kan ju va värt att prova iaf!

Jag har under en tid funderat på att införskaffa mig dessa Old Mac's.
Men jag har sökt och sökt efter ömdömen utan att finna någonstans.
Därför undrar jag nu om det är någon av er som har provat dom och vad ni tycker om dom?
Är det värt att köpa dom? Är dom lätta att använda?

Tänker mig att det kan vara ett rätt bra alternativ till skor ändå..

jag är också sugen då jag inte vill ha mina hästar skodda...finns ju flera olika sorters "galoscher"...men har bara hört bra om dom!!så nu ska jag bara ha råd...men å andra sidan så sprarar man ju pengar på att bara behöva verka hästen.:)

Hade sådana på mitt fullblod som hade så kassa hovar att skorna bara åkte av hela tiden...inkl halva hoven!:eek: (trots biotin, steel joint mm kan tilläggas..)

Sen han började gå barfota har han fått mycket bättre hovar och kan för det mesta gå barfota när jag rider, men om jag ska rida på grus/långt så brukar jag sätta på hovskorna.

Hade easy boots (inte epics) först men han har så runda framhovar så dom bara snurrade runt. Men old macsen har funkat jättebra! De e 6 mån garanti om jag inte minns fel, men jag har haft mina i lite mer än 2 år o dom är fortf hela. Dom är lätta att sätta på med när man är van. Funkar tom att ha på dom i hagen om man skulle behöva det nån gång (fast man ska inte ha på dom mer än * timmar).

Jag har sådana till min oskodda unghäst som jag håller på att rida in.
Har bara haft dem i en månad så de är använda ca 5 ggr.
(använder dem bara när vi ska ut på grusvägar)
Än så länge är både jag och hästen nöjda :)

Tänk på att se efter så att det verkligen är Old mac´s som du ska ha.
Det är olika form på boots av olika märken så de passar olika hästar.
Vissa är helt runda, andra är längre än vad de är breda och andra är bredare än vad de är långa..
Var därför noga med att mäta och jämnföra med de olika tillverkarnas tabeller.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag köpte nyligen mina första barfotaskor och vad sköna dom var att gå i. Jag har breda fötter och dålig balans men med barfotoskorna...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: turbofling
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 410
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 096
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb