Okej, puckofrågor om utställning (welsh)

Sv: Okej, puckofrågor om utställning (welsh)

Bara om lillasyster INTE är till salu.. :o :angel: :rofl:

fast å andra sidan,jag har mer än fullt hemma hos mig.. *pustar ut*

Min lilla tjockis har ju varit hos dig, Holly. Vad gjorde Besk med henne egentligen, det ser ut som att hon ska föla imorgon! :eek: Hon verkar tycka att hon har rätt till allt ätbart i världen nu, hon och arab stoet går som två ankor bredvid varandra och magarna gungar i takt...:angel: Annars är det min andalusier valack som brukar vara "dräktigast" i hagen, men han är smalast första gången någonsin! :eek:

Ja just det, Hollybullen. Kul att hon är dräktig. Har hört från alla utom en som varit på bet i år. Alla är dräktiga så han har jobbat på bra. Holly har läst råden från Naffa om att ston ska ha rejält späcklager innan fölning för att kunna hålla hullet vid digivningen:idea:

Bara om lillasyster INTE är till salu.. :o :angel: :rofl:

fast å andra sidan,jag har mer än fullt hemma hos mig.. *pustar ut*

Nä hon är min ersättning för både Fiona och pappa Gribbe. Däremot så finns det en annan Gribbeavkomma där som är till salu.

Hmmm.men då är det väl meningen att de ska tappa lite hull under digivningen också...min Cozima rullar fram trots att fölis är 6 månader snart... fast det finns ju en till i magen iofs...

Nejdå, era små tjockisar blir smala brevid dn lilla feta grisen som går i en hage här på ön. Tidigare har han fått omdömmet....harkel....maffig :eek: av domaren (läs smällfet) nu har han blivit bantad då hans hagkompis har fång.

Säg inget förrän du sett honom. Jag GRÅTER seriöst när jag ser honom. En åring ska INTE ligga på den matchvikten. Men vad fan gör man liksom..

Ska banne mig REKLAMERA honom :devil: Jag såg ju medvetet till att köpa en SVÅRFÖDD en, så vad är det här för, för.. KÖTTBULLE :devil:

(För de om inte förstår det skämtar jag ang reklamation, men det är sant att jag medvetet letade efter en ungponny för de kan/behöver äta mer, och gärna en svårfödd en. Och det som kom hit stämde väl in på det. I två veckor.. fan det är nåt i VATTNET här tror jag..)

Ja just det, Hollybullen. Kul att hon är dräktig. Har hört från alla utom en som varit på bet i år. Alla är dräktiga så han har jobbat på bra. Holly har läst råden från Naffa om att ston ska ha rejält späcklager innan fölning för att kunna hålla hullet vid digivningen:idea:

Ja, frågan är vem som är lyckligast, matte eller hästen? :D Och den blivande bebisen är folk och "rycker i" redan. "-Du ska väl sälga den? Inte måste du väl behålla den!?"...;)
Vad roligt att så många blev dräktiga! Hur många har han betäckt i år egentligen?
Haha, späcklager var ordet! Och det tror hon stenhårt på! :)

Han har betäckt 8 ston och 7 ston är konstaterat dräktiga. Det 8e stoet kom åter i augusti då hon var tom och hade massor med gucka i sig. Gått med valack under våren:mad: Ett sto tog sig på ett språng:banana:

Vår andra hingst fick 5 ston och alla är dräktiga :banana:

Skyll dig själv när du gav honom rehab i början:devil: urvattnad betforfiber är melodien:rofl:

Vad roligt! Då blir det många vackra föl till våren då :) Hoppas att den sista är dräktig också!

Men den andra hingsten hade ni sålt nu va? Blir det någon ny sen, eller ska ni bara ha Besk?

Om allt går som det ska så har vi en cobhingst nästa år.

Vi siktar in oss på 9.30 färjan imorgon.

Lycka Till nu alla som ska ställa imorgon!

Lycka till imorgon, kommer säkert gå skitbra.

Jag sitter just nu och bestämmer mig för om jag ska åka eller ej, inte helt bestämt mig dock. Låt oss säga som så att den rara lilla välartade ponnyn jag brukar skryta om är så larvigt okomplicerad, den ponnyn fick HORN idag.

Kompisen var här och 'lånade' min hovis för att verka hennes arabåring. Så när de var klar tyckte jag att hon kunde få vara lite miljöstörning, och se om Liemannen här tänkte bli en röd gris och växa fast i backen om han skulle gå/springa bort från en nyfunnen vän.

Liemannen fick hux flux kulor igen, och gick på bakbenen. Det kunde jag väl ta. Låt dem blåsa ur lite. Det jag INTE kunde ta på något villkors vis var att den *censur*ponnyn tyckte att endera kunde jag hålla käften och lägga ner mina dumma ideer om något tönt i snöre under ordnade former, eller så kunde han helt sonika få mig att lägga ner en gång för alla. Beteendet kom HELT ur det blå, men när han rest sig mot mig, samt (värre) vänt upp och sparkat bakut mot mig, då lessnade jag på riktigt.

Hjäm, träns, lång lina och longerspö hämtades. Jag har aldrig sett en så frustrerad ponny förr, men han är inte dum den lille. Efter att en gång vänt upp och slagit mot mig och i retur fått ett ordentligt rapp över lilla rumpan var det inte så kul längre. Och sedan var han samma välartade lilla sötponny som jag brukar skryta om.

Frågan är dock hur han tänker bete sig på ny plats med massor av andra, nya hästar. Om han tänker smyga runt och kika storögt under lugg, eller om han kommer bli vildhingsten från Bergen. Samt hur 'väl' läxan från idag sitter.

Han kommer om han visas visas i träns, vilket jag hade velat slippa. Han har haft bett exakt två ggr i sitt liv, och tuggar och gapar ganska frenetiskt. Jättefint.

Han visade dock ett embryo av sin trav idag, heja =)

Klart att du ska åka!!! Om inte annat så just för miljöträningens skull. Det är ju inte heller någon jättenytt ställe han ska till.

Klart att du ska åka!!! Om inte annat så just för miljöträningens skull. Det är ju inte heller någon jättenytt ställe han ska till.

Miljöträna gör jag hellre på ett ställe där jag - missförstå mig rätt - kan/tycker det är mer lämpligt att korrigera honom såsom krävs OM han tar fram det där beteendet igen. En utställning är inte riktigt rätt plats för det..

Med nytt så menade jag bara 'inte på hemmaplan', idag var han ju på hemmaplan, och det kan vara hela skillnaden för vissa hästar. Hemma tycker de att de är king of the hill, men är betydligt..spakare..borta, inte lika lätt vara mopsig när man inte hade allt hemtamt 'i ryggen' ;)

Och även om han varit där förr och det är 'som hemma' rent så, så kan det ändå vara stor skillnad.

Om jag kokmmer fram till att jag tror (något annat kan jag inte göra) att han kommer hålla sig på rätt sida gränsen, då kommer jag åka. Om jag inte tror han kommer det, kommer jag inte åka imorgon, men däremot se till att skaffa lite medhjälpare med häst och skapa en träningssituation åt honom.

Kommer bestämma mig efter intag, jag vill se hur han är då. Han brukar aldrig vara minsta problem eller krångel, däremot vill jag se om han fortfarande är så äverdrivet välartad som han var efter vår lilla..kontrovers :devil:

Kunde jag åka med mitt monster som aldrig varit gullig när vi tränat trav utan sparkat, stegrat osv oavbrutet så kan nog du med ditt monster också....
Han gjorde endast en enda fjutta bakut spark inget annat dumt.
Bra träning...o alla föl är oberäkneliga...så det kan hända alla att klorna växer ut på deras fölunge...i tid o otid.

Klart att du ska åka!

Jag vill ju se både honom och dig;)

Kunde jag åka med mitt monster som aldrig varit gullig när vi tränat trav utan sparkat, stegrat osv oavbrutet så kan nog du med ditt monster också....
Han gjorde endast en enda fjutta bakut spark inget annat dumt.
Bra träning...o alla föl är oberäkneliga...så det kan hända alla att klorna växer ut på deras fölunge...i tid o otid.

Stök 'gör inget'. Men regelrätta attacker är en annan sak. Och en utställning är INTE rätt plats att ta en diskussion om det (det ser för illa ut helt enkelt..)

Att de fnattar, studsar, går på bakbenen och allmänt 'lever om', den risken är inget som skulle hindra mig att åka. Sånt får man räkna med, boys will be boys, speciellt de unga.

Men försöker man sopa ner sin matte, då är det på ett annat plan.

Såvida inget oförutsett händer så kommer vi dock, herrn var lika extremt överdrivet välartad vid intag, så han tycks minnas läxan..

SKulle jag imorgon lite snyggt försvinna bakom något hörn så kan nu ju låtsas som det regnar, då ska vi tala lite allvar jag och Liemannen..

Fegis! Kan jag visa 2 föl som ikväll engagerade delar av stallet vid insläpp så kan du visa en liten plutt åring.

Dessutom är mitt föl betydligt starkare än din pojk.

Bägge fölen smet ut ur stallet i mörkret vid 20 tiden ikväll, uten reflexer ut på vägen. Drog med full fart bort en bra bit för att sedan springa upp på en tomt och röja omkring- rena turen att de inte träffade någon bil. Det resulterade i ett skadat bakben på cobstoet:mad: men hon såg ohalt ut i kväll, hoppas att det håller i sig i morgon.

KOmmer inte Alex i morgon så vet vi att det beror på att hon bangade ur pga färjan:devil: allt annat är undanflykter.....

Haha..

Min pojk har fått dusha idag och har haft täcke (Foxeys gamla, det är tur att man spar sånt:P) på sig :)
Ville inte att han skulle bli sjuk innan utställningen.
Sedan stog vi 5 stycken och borstade och fixade med honom innan nattning (märks det att vi har för få hästar i stallet eller?).

Vågar jag komma med min lilla hingstunge som aldrig har visat en enda av min ahästar och aldrig vågat tävla (inte ens en liten fjuttig 40cm hopptävling vågade jag avar med i) eftersom jag blir så himla nervös att jag spyr så vågar du komma.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka