Sv: Okej, puckofrågor om utställning (welsh)
Hur gick det nu då??
Visst överlevde ni färjan
Jag överlevde färjan, men hade typ 200 i puls när jag körde på den.
Lilleman har skött sig.. okej. Han är självlastande (gick rakt på själv), och han åkte jättebra och stod på släpet jättebra (även när det stod still).
Började försöka muppa det första han gjorde när han kom ur släpet, men sansade sig efter en tillsägning.
Tyvärr blev han bara mer och mer odräglig ju längre tiden gick, och blev väl berusad av alla hormoner i luften eller något, för han vrålade och skrek mest på visningen, och larvade runt en hel del.
Poängen som förväntat, dvs okej siffror men inget exceptionellt. Jag flinade dock lite åt domarens prisande över att bakpartiet var så väl musklad, även låren (och inte bara korset). Kuperade hagar är fina grejer.
Domaren var samma som dömt honom en g¨ång som föl, och hon gillade honom då och även nu (han är bedömd som föl av en annan domare med, som inte gillade honom - alls)
+1 poäng sen sist, trots att han helt larvade bort gångarterna, så det är ju bra.
38 poäng, silver och BIR. Det sista är dock inget att 'skryta' med då det var blott två stycken sekt B, och det andra var ett sto med 37 poäng. Fast rosetten är ju snygg
Han gick vidare till BIS, men jag visade inte där. Han hade inget där att göra/där att hämta så kändes onödigt att vänta på det. (Vi åkte halvnio imorse, hemma halvsex..)
Typ: Välutvecklad av mycket god rastyp - 8
HHB: Vackert huvud, välansatt hals, bra överlinje, väl musklat bakparti - 8
Extr: Nöjaktigt korrekt - 8
Skritt: Energisk men spänd - 7
Trav: Lätt men med svagt påskjut - 7
Vad gäller skritt och trav så som domaren sa: Lätta gångarter med god energi, men han har lite annat 'att tänka på' idag än att visa det. I översättning betyder det att han ömsom fladdade omkring, ömsom stod på bakbenen och ömsom brallade iväg i gallop.. *S*
Jag tror dock inte han höjt sina gångartsbetyg för dagen om han så varit något mindre.. kaxig.. Han har som sagt ganska tråkiga gångarter nu, han är ju överbyggd (om än jämnare nu än för tre veckor sen) och är i växtryck.
Så poängen är ganska precis vad jag väntade mig, med tanke på att jag visste att domaren gillar typen.
Jag trodde herrn skulle sova gott när han kom hem. Haha, han studsade ut i hagen och började härja med fbldamen och tyckte 'LEKA!'. Mycket energi i den, blir utmärkt för framtiden =)
Har lite bilder, de kommer senare.
Och så blev jag KÄR i ett litet svart föl med. Den kunde jag tagit med hem på en gång, en sån trav..