Okej, puckofrågor om utställning (welsh)

Sv: Okej, puckofrågor om utställning (welsh)

Och de är BILLIGA i drift de där små pojkarna med. Och tycks inte *knock on wood* vara skadebenägna heller.

Så är de söta med.

Rena fyndet med andra ord :devil:

Dessvärre ska ju jag visa på lördag på Jälla o där ska fölen visas i grimma o grimskaft...inte lösa.
Hade ju hoppats på det för han är skitsvår att springa med...

Och jag kan intyga att årets lillkille är så gudomligt söt att jag inte ens vågade anmäla till utställningen av rädsla för att komma hem med en till!

Jag känne rmig lite lugnare nu, efter att ha pratat med Marie :)
Jag vet till och med vad jag ska ha på mig :)

Det var värst så pessimistiska ni är över era små underverk. För visst är de väl helt fantastiska? Varför sånt väsen för att ställa ut dem för hur det än går så är de ju lika underbara ändå. Tänk på att så som du själv tänker o känner vid utställningen avspeglar sig i hästen. Så sträck på dig och känn stolthet från ryggmärgen ända ut i huvudknoppen så ska du se att din lille sträcker på sig oxå.
Att Welsharna är fenomenala på att läsa av människans känslor är min personliga åsikt. Vad det gäller den tappade traven så tänk på att inte springa för fort med honom och läng dina egna steg (känn det i ryggmärgen) så tar han säkert efter. Han ser då inte överfet ut på bilderna som du visat i alla fall och en viss betesmage är helt naturligt att de har. Domarna är så erfarna att de ser vad som är normal tillväxt och inte så de ska du inte bekymra dig ett dugg om.
Lycka till alla som ska på utställning och återvänd gärna med rapporter om hur det gått sedan.

Det var värst så pessimistiska ni är över era små underverk. För visst är de väl helt fantastiska? Varför sånt väsen för att ställa ut dem för hur det än går så är de ju lika underbara ändå. Tänk på att så som du själv tänker o känner vid utställningen avspeglar sig i hästen. Så sträck på dig och känn stolthet från ryggmärgen ända ut i huvudknoppen så ska du se att din lille sträcker på sig oxå.
Att Welsharna är fenomenala på att läsa av människans känslor är min personliga åsikt. Vad det gäller den tappade traven så tänk på att inte springa för fort med honom och läng dina egna steg (känn det i ryggmärgen) så tar han säkert efter. Han ser då inte överfet ut på bilderna som du visat i alla fall och en viss betesmage är helt naturligt att de har. Domarna är så erfarna att de ser vad som är normal tillväxt och inte så de ska du inte bekymra dig ett dugg om.
Lycka till alla som ska på utställning och återvänd gärna med rapporter om hur det gått sedan.

Alltså, han är min lilla raring alldeles oavsett. Och han har ett utmärkt temperament, positiv livssyn och är en okomplicerad liten knatte. Han komemr bli bra, riktigt riktigt bra. Men han ÄR ful som stryk just nu (som sagt, jag selekterar bilderna HÅRT.. det finn st ex inte en enda bild rakt framifrån, av någon anledning. Heller inga exteriörbilder med lyft huvud just nu.. av någon konstig anledning *s*), han är en tjockis och han har för det mesta tappat traven i en buske.

Och det är fullt normalt. Han är i växtperiod, de ser ju ut så då. Om 2 veckor kan han se helt annorlunda ut.

Däremot så normalt ställer jag inte ut när de är i växtperiod. Nu vill jag dock ha ngt att göra. Men jag har tidigare utan undantag strukit när de sett ut som han gör. Därav 'pessimismen'.

Men han är min lillskit och lika bra oavsett om han får skitpoäng elelr vettiga poäng.

Ny fråga på ingång.
När börjar det? :o
När måste man vara där?

Får den som springer med fölet ha en liten piska med sig?

Det börjar vid 10.00.

Ha gärna en piska i handen, det kan underlätta och förbättra uppvisningen!

Jag vet inte hur långt innan du måste vara där, jag gissar att du ska visa vid 11.00, men Welsh kan förhoppningsvis svara på det.

Det börjar vid 10.00.

Ha gärna en piska i handen, det kan underlätta och förbättra uppvisningen!

Jag vet inte hur långt innan du måste vara där, jag gissar att du ska visa vid 11.00, men Welsh kan förhoppningsvis svara på det.
KL
Som sagt så börjar det kl 10.00. PM ligger ute om ca 1 h på hemsidan. Jag skulle nog ta senast 10.1 färjan om jag var du. Det är 1 strykning före dig och det är ovisst om 4 andra föl med samma ägare kommer, även dessa går före dig.

Jag vet till och med vad jag ska ha på mig

Bra, det är oxå viktigt. Glöm inte hjälmen:)

Lycka till, det kommer att gå superbra;)

Vilken liten sötnos du har! :) Hoppas det går bra för er! Är det den utställningen som är på lördag?

Skulle vilja ställa ut min tjej också, men hon ser ut som en övergödd padda :eek: Kanske är bäst att bespara folk den synen....:devil:

Vilken liten sötnos du har! :) Hoppas det går bra för er! Är det den utställningen som är på lördag?

Skulle vilja ställa ut min tjej också, men hon ser ut som en övergödd padda :eek: Kanske är bäst att bespara folk den synen....:devil:

Hon skulle ju matcha min lilla tjockis då ;)

Hon skulle ju matcha min lilla tjockis då ;)

Nejdå, era små tjockisar blir smala brevid dn lilla feta grisen som går i en hage här på ön. Tidigare har han fått omdömmet....harkel....maffig :eek: av domaren (läs smällfet) nu har han blivit bantad då hans hagkompis har fång.

Min lilla tjockis har ju varit hos dig, Holly. Vad gjorde Besk med henne egentligen, det ser ut som att hon ska föla imorgon! :eek: Hon verkar tycka att hon har rätt till allt ätbart i världen nu, hon och arab stoet går som två ankor bredvid varandra och magarna gungar i takt...:angel: Annars är det min andalusier valack som brukar vara "dräktigast" i hagen, men han är smalast första gången någonsin! :eek:

Jag kan nog inte bli nervösare än så här :angel:

*kl*

Hmmmm,ska N. Fiona visas också? :o :d
Funderar på å komma å kika lite å vill så hemskt gärna då se den jag dregglat över sen hon var föl..:o

Nope Fiona är ute på prov inför försäljning till en Bukemedlem. Hon fick avelsdiplom i somras så nu behöver jag inte ställa ut henne mer. Hon har meriterat sin mamma så gott det går för stunden.

Men kom du och dräggla över hennes lillasyster istället som jag tror mer på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka