okej, behöver expert hjälp :P

G

Galore

okej, pappa har lämnat mej med två dvärgsnauser (stavning?) är inga problem med dom, förrutom borstningen, hur fasiken fixar man det? själva borsten ser ju ut som en skalpell :P

tacksam för detaljerade svar då jag ej är hundvan :)

Sv: okej, behöver expert hjälp :P

Hallå!

Vet inte riktigt vad du menar med att den ser ut som en skalpell men kan tänka mig att det är en trimkniv
831403.jpg

Används för att strippa/rycka pälsen på schnauser tax osv...

Ta en vanlig borste/kam för den dagliga borstningen. Trimkniven du fått med används vid trimning och inte för att borsta pälsen.

Börja med att reda ut pälsen med en vanlig kam om den är tovig. Kamma sedan med en underullskam liknande den som visas i den här tråden. Detta ska göras minst en gång i veckan, helst två. Var inte rädd för att ta i utan du ska få bort MYCKET hår. Håll emot med handen när du kammar.
Sen tycker jag att du ska se till att få de trimmade. Tovar de sig på kroppen är de förmodligen alldeles för långhårig.
Lycka till!

Jag antar att hon fått en underullskam med?
Den ska ju användas minst en gång i veckan. Kan även användas som trimkniv, dock är det lätt att den visade modellen skär av pälsen då den brukar vara ganska vass.

Hej
Det är inte lätt att lära sig, jag åkte till en trimmare som fick visa mig hur alla verktyg skulle användas.
Jag kan rekomendera Kamningsbroschyren, den finns att beställa på
http://www.dvargschnauzer.se/ och kostar 20:-

Lycka till!

tack så mycket allihopa, hundarna ska vara hos styvbror nu i heljen, så slippe borstningen ett tag iaf. men ska ta tag i det på tisdag. usch läskigt:P jag berättar hur det går sedan :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 882
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 663
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 068
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 543
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka