Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Råden som ges här, tidig kastration, innevistelse och ordentligt fet mat är i mina ögon ingen bra kombo för en smal och välmående katt.
Självklart gäller inget i alla fall, det säger sig väl självt?
Hälsa bygger på motion, innemiljö erbjuder inte tillärckilg yta och stimulans för att bygga bra kondition. Men detta kommer många av hävda att era katter visst har så kanske dags att lägga ned diskussionen?
Återigen, jag svarade på ts fråga. Det måste man få göra även om man inte tycker som er? Eller ska detta bara vara ett forum för innesittande raskatter?
Råden som ges här, tidig kastration, innevistelse och ordentligt fet mat är i mina ögon ingen bra kombo för en smal och välmående katt.
Självklart gäller inget i alla fall, det säger sig väl självt?
men faktum är fortfarande att bland innekatter är sjukdomarna relaterade till deras leverne. Om man nu är så rädd om sina innekatter, varför låter man dem drabbas av fetma, diabetes, förgiftning av växter osv osv?
I början av tråden skriver du om vikten av stimulera sina innekatter, att bara vara inne inte räcker. Tror du att många som har innekatter gör det?
De flesta jag sett har kanske ett klätterträd och sen får katten liksom fixa sin aktivering själv.
1. jag säger inte att tidig kastration är fel men fler borde inse att det också sänker energibehovet, precis som Sandros skriver.
2. Jag tycker barf är bra, mina katter lever själva mestadels på kött.
Men har man en katt som inte rör sig måste man inse att behovet kanske inte är så stort och vill man inte ge mindre mat får man ge dietmat.
Jag baserar det jag säger på det jag läser här och bilder som folk lägger upp.
och återigen till slut, livet är farligt att leva. Att leva instängd omgiven av bomull för att inte utsätta sig för risker är inte att leva enligt mig, det är att vara.
Kan det vara för att du verkar inom aveln och känner folk som lever för katterna på ett annat sätt?
Mina katter är systrar och har bott ihop sen dag 1, det händer att en av dem jagar den andra(på bus) men jag kan inte säga att de aktiverar varandra så särskilt. Men det kanske är bättre med hanar i det avseendet?