Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har jag sagt det? Nej.
Jösses. Orkar inte ens disskutera med dig.
men faktum är fortfarande att bland innekatter är sjukdomarna relaterade till deras leverne. Om man nu är så rädd om sina innekatter, varför låter man dem drabbas av fetma, diabetes, förgiftning av växter osv osv?
Hur ser du till att katten enbart håller sig runt bostaden? Långt ifrån alla katter gör det.
Jag har aldrig sagt att det är ofarligt att leva ute, jag har bara sagt att innevistelse har effekter på hälsan.
Jag tycker ni är hopplösa att diskutera med. Jag säger att jag tycker att man ska optimera kattens liv vilket flör mig innebär friskluft. Då får jag skit för att behandla katter som slit och släng?? Jag svarade bara på ts fråga och sen kom diverse befängda ideer om psykiska koppel och att de ska jämföras men ändå inte??
Jag anser att alla djur ska få vistas fritt ute, hästar lämpligen i hage, hundar på promenader och katter runt sin bostad. Oavsett vilken träning de får i övrigt.
Om det innebär att jag tycker att lägenhetsliv och koppelpromenader inte är tillräckligt för en hund så ja, det tycker jag.
Och det är riktigt dumt att bara läsa halva meningen...
Lägenhet och endast koppelpromenader stod det..
Sol, ja hellre ett kortare men friare liv. Vissa saker går inte att göra avkall på enl mig. Min häst går ute med vänner trots skaderisken, man får inte låta trygghetsnojjan inskränka livet. Jag vet att utevistelse är en risk och det hymlar jag inte om men jag saknar att innekattsivrare inte kan erkänna att deras katthållning kanske inte är optimal. Särskild de som lever i smååå lägenheter.
Men jag lämnar diskussionen där, du och jag vet väl vart den andra står i denna diskussionen och jag respekterar ditt val. Att fortsätta diskutera med sharks tramsiga inlägg känns som att dunka huvudet i en vägg.