Ointresserad av maten...suck...

När jag köpte en av mina kallblodstravare så föll han snabbt ur. Usch, folk trodde nog att han var vanvårdad så smal som han var. Ringde tidigare ägare och veterinär, fick tips om massor med olika saker som jag proppade i honom. Men inget fungerade. Läste en artikel om att det nu (då) kommit vaccin till hästar så att de kan äta ensilage utan risk för att bli sjuka. Så det blev vaccination och ensilage. Han lade på sig direkt och blev jättefin i hullet.
Detta kanske inte hjälper dig men så funkade det i mitt fall.
 

Liknande trådar

Hästvård Kan börja med att säga att jag inte vill outa mig alltför mkt, den som vet vem jag är vänligen håll det för dig själv. Nyligen hyrde...
2
Svar
38
· Visningar
10 233
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger; vad äter era hästar per dag, och i olika årstider? Går de ensamma i hagen? Eller med kompisar så de delar på...
2
Svar
30
· Visningar
2 677
Senast: Louice
·
Foder & Strö Efter att ha suttit och läst om russen som har ingått i ett forskningsprojekt utanför Uppsala så börjar jag fundera på mina egna...
2
Svar
30
· Visningar
2 873
Senast: cello
·
Hästvård Hej! Vår C-ponny new Forrest har helt tappat i vikt på 4 veckor. Hon har blivit mager som ett skrälle. Revbenen syns och ryggraden...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 778
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp