Ögoninfektion

Agapi

Trådstartare
Har nyss kommit hem från veterinären med min gamla kanin. Han har haft ögoninfektion som jag har behandlat med antibiotika, men det har inte blivit bättre. Så idag har veterinären spolat tårkanalerna, hoppas det ska göra susen. Hon vågade inte söva honom med tanke på hans ålder (8,5 år), så hon gav bara lugnande så nu ligger han här inne och vilar. Ser död ut, men han andas än. Min lilla sötnos :love:
Ska på återbesök nästa vecka och då ska samma procedur göras om. Jag hoppas bara att han orkar, den lilla pensionären.

Nu är det dags att vända på honom igen, så att det inte blir för stort tryck på organen. Hoppas han snart är på benen igen :)

Sv: Ögoninfektion

ojdå! jag hoppas det inte är något allvarligt, men det får mig att tänka på när jag gjorde praktik hos en veterinär som tagit hand om en kanin med samma problem, ögoninflammation. kaninen kom dock tillbaka en vecka senare med groteskt svullna ögonlock och extrema andningssvårigheter. den hade inte ögoninflammation utan myxomatos (inte 100% på det dock) och fick avlivas där och då eftersom det var så långt gånget. :cry: i nederländerna måste man vaccinera mot det men jag är inte säker på om det finns i sverige... som sagt, jag hoppas det går bra i alla fall!

Sv: Ögoninfektion

Fy vad hemskt! :( Jag hoppas att det bara är en vanlig ögoninflammation som min sötnos har...

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat