Jag tycker om min dotter. Övriga barn är jag mer eller mindre ointresserad av. Det har inte förändrats på något vis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Däremot gillar jag barn för att de är roliga! Jag älskar kommentarer barn gör om livet, jag älskar hur tydliga de är med sin känslor och jag gillar att umgås med andra barn än mitt eget. Men inte bäbisar....Jag tror inte de ljuger, vet det var en som inte förstod dom som tyckte graviditeten var det värsta som fanns när hon väntade två av sina barn, men när hon väntade det tredje förstod hon vad alla hade menat med värsta tiden. Så nog är det olika från graviditet till graviditet, det är ändå olika individer och olika graviditeter m.m.
Själv vet jag inte alls, har inga barn och har heller inga planer på att skaffa i dagsläget, men vem vet en dag kanske.
Jag har själv lättare för barn som är lite äldre, klarar inte riktigt av småbarn utan att bli lite irriterad, men det kommer väl en dag för det också. Man kan inte gilla alla sägs det.Däremot gillar jag barn för att de är roliga! Jag älskar kommentarer barn gör om livet, jag älskar hur tydliga de är med sin känslor och jag gillar att umgås med andra barn än mitt eget. Men inte bäbisar....
Att vara föräldraledig var underbart- det var för mig en lycklig tid!
Jag har själv lättare för barn som är lite äldre, klarar inte riktigt av småbarn utan att bli lite irriterad, men det kommer väl en dag för det också. Man kan inte gilla alla sägs det.
Jag upplever att det är lättare, i allmänhet, att trösta små barn, det krävs oftast inte så mycket. En pyttebebis kan man trösta med mat! Små barn kan tröstas med kramar och gos, eller förledas lite listigt med att man går på en rolig upptäcksfärd eller läser en fin bok tillsammans. Ibland är de ledsna mest för att de är trötta eller hungriga eller bäggedera.Samma för mig.
Men jag tror det är för att jag blir handfallen när små barn ska börja gråta och skrika.
De kan ju göra det för vad som helst...
Och jag gillar inte människor som har så mkt känslor och har känslorna på utsidan...
Därför har jag lite svårt för barn tror jag..
Jag upplever att det är lättare, i allmänhet, att trösta små barn, det krävs oftast inte så mycket. En pyttebebis kan man trösta med mat! Små barn kan tröstas med kramar och gos, eller förledas lite listigt med att man går på en rolig upptäcksfärd eller läser en fin bok tillsammans. Ibland är de ledsna mest för att de är trötta eller hungriga eller bäggedera.
Ju äldre människor blir desto med komplicerat blir det. Att trösta en tonåring som förtvivlats över livets stora gåtor eller hjärtesorg över en förlorad kärlek, eller andra astronomiska problem, är ofta i det närmaste omöjligt. Därför tycker jag att det är ganska befriande och enkelt med små barn.
Det känns som om det ligger något i det där för mig också.Samma för mig.
Men jag tror det är för att jag blir handfallen när små barn ska börja gråta och skrika.
De kan ju göra det för vad som helst...
Och jag gillar inte människor som har så mkt känslor och har känslorna på utsidan...
Därför har jag lite svårt för barn tror jag..
Jag tänker att man dock inte behöver gilla alla barn.. Bara de man själv ska umgås med..Det känns som om det ligger något i det där för mig också.
Jo det är sant, tur man inte måste gilla alla, det hade nog varit omöjligt.Jag tänker att man dock inte behöver gilla alla barn.. Bara de man själv ska umgås med..
Nä jag gillar inte alla människor så varför skulle man älska alla barn?Jo det är sant, tur man inte måste gilla alla, det hade nog varit omöjligt.
Därför det är tur man inte måste gilla alla ju.Nä jag gillar inte alla människor så varför skulle man älska alla barn?
Däremot så vill jag bete mig okej mot alla människor och ge alla en chans.