Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Ca 3 veckor har gått sedan hon flyttade in. På den tiden har hon förutom att hon har mer än fördubblat sin vikt helt tagit kommandot över den äldre kastrerade hankattungen :eek:

Jag vill också ha frukost..

DSC_0028.jpg


Lite kan du väl ändå maka åt dig?

DSC_0028.jpg


Snälla??

DSC_0033.jpg


Nähä... Bara att vänta då och hoppas att du i alla fall lämnar lite kvar till mig :crazy:

DSC_0035.jpg


Mätt, nöjd & belåten knatar hon sedan till favoritplatsen: Under datorn, vid mattes fötter och nära det gosigt varma elementet för en liten "eftermatensiesta"

DSC_0022.jpg
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

GUD så söt! Älskar katter, skulle aldrig kunna vara utan...:love::love::love: Har "adopterat" en vildkatt i stallet, förutom de två damer jag har hemma.... Han flyttade bara in i foderkammaren, så nu är han vår "rått-fälla". Ett jobb han sköter ypperligt...
Han verkar ha varit "nåns"...tippar på utslängd sommarkatt, då han är max 1-1½ år gammal och okastrerad.. Skall införskaffa lämpligt reflexhalsband till honom, så det syns han numer har jobb + hem...
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

:rofl:

Här svältföds inga kattungar :D

Har funderat på om anledningen till dumpningen var pga att hon åt föregående ägare ur huset :angel:

Har aldrig varit med om maken till glupsk kattunge i hela mitt liv. Det är nästan löjligt mycket hon stoppar i sig i förhållande till sin ringa storlek och ALLT (jag menar verkligen allt) går in i gapet på den :eek:

Förutom kattmaten, så glufsar hon med nöje i sig av hundarnas barfben, diverse lever, fett,njurar,kött och allt annat som hundarna ånjuter :crazy:
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Nu har det gått ca 6 veckor sedan "galningen" flyttade in och på den tiden har hon vuxit enormt mycket och väger nu nästan 900 g (dvs 3-dubblat sin vikt :eek: )

091114-kiwi1.jpg


091114-kiwi3.jpg


091114-kiwi5.jpg


091114-kiwi4.jpg


Kiwi i ett nötskal...

091114-kiwi2.jpg
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

De lugna hundarna gosar hon med och "vissa" ( :angel: ) av de mer burdusa jyckarna fräser hon åt så mycket att jag inte begriper hur hon hinner med att andas :rofl:

Nu är ju även de hundarna vettiga och har alla skruvar iskruvade på rätt ställe, så de bryr sig inte så mycket om det där fräsandet och låter henne vara, om än de är väldigt sugna på att vända henne uppner och riktigt snusa igenom henne :D Terriern däremot vill gärna busa med henne, trots fräsande och där får matte säga ifrån emellanåt. Skulle dock inte förvåna mig om det blir de två som är bäst kompisar i framtiden dock..
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Jo, den där terriern gillar att busa med katt även om katt inte alltid uppskattar det :angel::cool:
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

ÅHHH bara sååå söt!!! Och en svart prick på näsan! Gulleplutt!! :love:
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Fotade lilla fröken idag och ville dela med mig till er som följt henne från liten 300 g's hitteplutt.

kiwi-1.jpg


Nog ser hon ut att må rätt så gott? :love:
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Mm den lilla katten fick det bra.:)
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

DSC_0086.jpg


Oh. My. God. Tassarna och magen, jag sitter och fånler nu på jobbet...

Söt liten Kitler;)
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Eh, jag borde jobba istället för att sitta och titta på frukt foton. Kiwi. Mums. Ser ut att smaka riktigt gott och sött. Får man smaka? :P
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Nej, inte ær det något fel på den dær lilla! Inte dærfør hon blev øvergiven.
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Vilken bedårande liten sak:love: Vad heter hon? Tycker Gunvor vore ypperligt:idea: Eller Katja om det kniper:D
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

:bump: Favoritbullen :love:

Hon heter Kiwi, men kallas även för Tuss :laugh:

Du kan väl svinga förbi uppöver nån gång och hälsa på henne :angel: :idea: :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 581
Övr. Hund Nu känner jag att tålamodet håller på att gå ur mig när det gäller lillan och hundmöten. Jag har en sheltie tik som är 7 månader...
2
Svar
29
· Visningar
3 586
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp