Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Men i jösse namn vilken sötnos, hur kan man göra så :cry:

Heder åt er som tog henne!
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Det finns ju människor som har katter i stall och så, lite svårt kanske att alltid passa var halvstora kattungar tar vägen när de får gå fria.

Jag har mina i en stängd box i stallet när de är så små.
De små kommer inte ur men mamma katt kan komma och gå som hon vill.
När de är stora nog att vara i hela stallet så tar de sig ur boxen själva.
Det brukar hända vid 8-10 veckor.
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Den ser liten ut.
Man kan ju undra vad den har varit med om.

Varför är människor inte mera rädda om sina katter?
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

För att de blir trötta på leksaken? För att de kan få en ny gratis? För att de har växt upp i ett samhälle som genomgående har en ganska ansvarslös syn på katten som djur?
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Kommer från affären nu och "någon" (kattdumparen förmodligen) har plockat bort lappen..

Så helt klart är vi 3-kattsägare numera :cool:
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Man blir ju helt mörkrädd! Vilken tur att ni hann stanna...! Vad glad jag blir att ni tar hand om lilla fröken kattunge. Så söt!
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Men att någon kan dumpa nåt så litet... helt oförståerligt. Vilken tur hon hade som träffade på er! :bow:

(Hon är bedårande :D Jag blev alldeles ":love:" när jag såg bilden)
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Mattes omkullfallna stövel är ett ypperligt ställe att sova i och att gömma sig i när det är något läskigt som sker (ex.vis när den äldre kastrerade kattungen kommer och snusar för närgånget..

091002-missen.jpg
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

:love:
Blicken i de där ögonen gör att jag bara vill ta upp och krama!
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Åh, men det där är ju en prisvinnande bild.
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Stackaren då :(

Tur att det finns vänliga människor som ställer upp . All heder till dig :bow::bow:
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

För en himla massa år sen,jag var i 10-årsåldern,ute och sprang med en av kvarterets hundar,så nosade den upp en påse..
Väl ihopknuten,så den knöt jag upp,och det var ytterligare en påse att knyta upp..

När jag väl fått upp påsarna,så låg det tre döda kattungar i påsen..
Jag glömmer aldrig synen..

Ner med påsen till polisen,och dom sa att kattungarna hade nog kvävts till döds i påsen..

Så din kisse hade tur,att den fick ett hem!
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Efter att ha konfererat ihop med Kamomilla (som tycker hon är så yttepyttig att hon knappt räknas som katt ;) ), så har vi konstaterat att denna fröken nog är yngre än jag först trodde.

Gick ju efter hur små mina missar brukar vara, men det var kanske inte helt rättvisande, då mina katter generellt sett är väldigt små.

Hur som, så blev hon vägd idag och väger endast 300 gram ca och åldern är nog närmare 5-6 veckor kom vi fram till :crazy:

idag fick hon älgfärs = :d och åt nog i sig en dryg tesked innan magen var full.

Är fortsatt pigg och alert och börjar känna sig som hemma. Busar lite och utforskar sina domäner och känner sig mer bekväm med både husets hundar och husets katter. Verkar gå bra således.
 
Sv: Oförhappandes blev vi 3-kattsägare i går

Jisses vilken underbar liten dunboll! :love:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 581
Övr. Hund Nu känner jag att tålamodet håller på att gå ur mig när det gäller lillan och hundmöten. Jag har en sheltie tik som är 7 månader...
2
Svar
29
· Visningar
3 586
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp