Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast då hade de ju kunnat skriva över hästen helt också.
Åter igen bra exempel varför man ska skriva ordentliga avtal om saker och ting. Speciellt djur.
Det här är inte en polissak. Möjligen kan djurskyddsinspektören gå in och meddela att hästen av djurskyddsskäl ska avlivas, men det är den som har omvårdnadsansvaret som ska stå för den biten.
Oavsett vad som är lagligt rätt hade jag betalat. Personen har tagit hand om din häst i flera år. Det har kostat pengar.
Ta kontakt med ex sambon och betala.
Läs första inlägget igen, det var pappans beslut att hästen skulle få följa med sina kompisar.. Så det är felaktigt att påstå att fd sambon ville ta hand om hästen på eget bevåg.
men eftersom han även lagt till att ev kostnad inte ska betalas av dom gissar jag att det är där skon klämmer.
Men ge dig! Det var ju ändå hennes pappa och den fd sambon som hade ett muntligt avtal om att den fd sambon skulle ha hand om hästen och ta ansvar för den!
Snacka om att överdriva! Har man ett muntligt avtal så gäller det också. TS frågade ju bara vad som gällde.
Har man ett avtal om att man ska ha hand om hästen gäller detta även avlivning!
Jag skulle vara tacksam om någon tagit hand om min trotjänare om jag inte var gammal nog eller hade möjligheterna.