Man får väl hålla tummarna för att han försäger sig om det är så att intresset för umgänge inte är särskilt stort. Har han såna svårigheter som det verkar med att ha mini själv kanske intresset minskar snart eller ännu hellre att han förstår att han måste förändra något för att göra det bättre med umgänget. Börja på ny kula och ta det ett steg i taget. Önsketänkande...
Det spelar ingen roll om han försäger sig. Det är Mini som har rättigheter och hon har rätt att lära känna och få en relation med sin pappa. Men det kräver att han skapar en relation med Mini för det kan ett barn inte göra.
Jag hoppas för Mini, som jag hoppas för alla barn, att deras föräldrar ska bli de föräldrar de alla så innerligt förtjänar. Det är Mini som förlorar om han inte blir det. Det är så lätt att "bara" se vad detta gör mot @krambanan men det handlar i det här fallet om Mini. Förhoppningsvis kan @krambanan få hjälp av samhället på ett sätt så att hon slipper träffa eller ens prata med Minis pappa för @krambanan skulle må så mycket bättre av det. Om hon dessutom visste att Mini och hennes pappa har en fin relation utan alla infekterade bråk skulle det om jag förstår @krambanan rätt vara det ultimata.
Det borde vara självklart för alla barn att föräldern alltid finns för dem, lika självklart som att solen går upp på morgonen. Det är tragiskt när det inte är så och jag önskar inget barn det. Att bli bortvald lämnar spår i själen oavsett om vi visar det eller inte.